הפלגה מ- Loosdrecht לכיוון אסמטרדם

יוני 2007

הפלגה  מ- Loosdrecht לכיוון אסמטרדם

נתחיל מהסוף -
"...זה היה כיף, פשוט כיף, כיף אמיתי, כיף".

הטיול נולד כאשר תכננתי נסיעה לארה"ב ואז שמעתי מישהו בעבודה מספר על שייט נהרות. נדלקתי על הרעיון והבאתי אותו הביתה. (את הרעיון). חשוב לציין שהכנו שיעורי בית בעזרתה האדיבה של אתי מחברת "תשוט" אשר ציידה אותנו בחוברות, מפות וטיפים מהשטח. גם הילדים היו חלק בלתי נפרד מתכנון החופשה הבלתי נשכחת.
אתי מ"תשוט" אף עזרה לנו בבחירת מלון בקרבת הבסיס בהולנד בו קיבלנו את הסירה. מאחר ואנו שומרי שבת היה חשוב שהמלון יהיה בקרבת Loosdrecht.

בערב לפני היציאה להפלגה מתנו מסקרנות. שמנו פעמינו לכיוון הבסיס רק כדי לראות את הסירה שהזמנו.
הזמנו סירה גדולה ל-8 איש. כאשר ראינו אותה לראשונה היינו לרגע בהלם. היא בהחלט היתה גדולה ממה שתיארנו לעצמנו. היינו מרוצים ממה שראינו. הסירה כללה 4 תאי שינה זוגיים. 2 מקלחות ושירותים. סלון + מטבח מאובזר. מרפסת בירכתי הסירה עם גגון מעל.
כשומרי שבת שאלנו את אנשי החברה אם יש להם סט צלחות חדש. הם אמרו שיבדקו ויודיעו לנו למחרת.
הלכנו לישון בשקט. ידענו שבחרנו נכון.
צוות החברה הפתיע אותנו והביא לנו קרטון חדש של כלי אוכל מהמחסן. עלי לציין כאן את שיתוף הפעולה הנפלא שלהם. בעודנו מטבילים את הכלים בנהר, כל האנשים סביב היו המומים לרגע, אך מיד רובם באו לעזור ולהשתתף איתנו בהכשרת הכלים.

קיבלנו מהם הסברים מאוד מדויקים לגבי הסירה, אופן התפעול, הנהיגה והמסלול באדיבות מרובה. השירות בכללותו היה מאוד נעים. הצטיידנו במפת המסלול ויצאנו לדרך.
החוקים, חוקי הדרך בתעלות, כאשר קראנו אותם לראשונה, נראו לנו כל כך מסובכים ומוזרים. כמו למשל להעלות מפלס, להוריד, לקשור.. אולם בשטח זה היה מאוד פשוט.
כשעברנו מתחת לגשר הראשון בגובה של 200 כל מי שהיה מסביב מחא לנו כפיים. עשינו זאת בגדול. הילדים רצו לשים את דמי המעבר בכפכף ההולנדי המונף בחכה.
לאט לאט התרגלנו ולמדנו את כל הפטנטים. קצת משכנו שמאלה וקצת ימינה.
הצלחנו גם להתנגש בבית צף וכמעט הורדנו לו את המרפסת. האיש למוד הניסיון לא התרגש ואף נפנף ידו לשלום.
תארו לעצמכם שבוע בלי טלויזיה... לא היה כדבר הזה.
חוויה שגלגלה אותנו מצחוק היו השירותים. את זרימת המים מפעילים על ידי משיכת משאבה. כל פעם ששמענו את זה, צחקנו מאוד.

מסלול ההפלגה:

הפלגנו בהתאם למפה. יצאנו מ- Loosdrecht לכיוון אסמטרדם.
אמסטרדם היתה הכי קשה עבורנו בשל העומס הרב והספינות הגדולות השטות בתעלותיה. למרות הכל, עגנו שם יומיים וטיילנו בה לאורכה ולרוחבה. עיר תוססת ויש המון מה לעשות בה. ביקורים במוזיאונים, בשווקים שונים, בכיכרות, בתי הקפה הממוקמים בפינות התעלות, מבני בתים ישנים ומאוד מיוחדים הנושאים את שנות הקמתם. חציית גשרים קטנים. כיכר דאם מעניינת גם את הילדים בזכות הפנטומימאים המצטלמים עם התיירים (תמורת תשלום כמובן) זללנו צ’יפסים, ונסענו בחשמלית. ולעת ערב חזרנו לביתנו הצף....

ביציאה מאסמטרדם ירדנו לכיוון UITHOORN שם יש גשר מסתובב. תופעה מוזרה. המשכנו לכיוון הנהר KROMME MIJDRECHT לכיוון VERLAAT ההפלגה היתה פסטורלית, בילינו בחיק הטבע ששבה את עיננו.
עגנו ליד עץ אגסים. אני התהלכתי לי בטבע בבגדים שאיני מעזה ללבוש ליד השכנים שלי. הרגשתי כל כך חופשיה ונינוחה. אזור זה מומלץ לעגינת לילה, אחד מיני רבים.
טיילנו להנאתנו בכפרים, רחוקים מרעש העיר הגדולה, הצטלמנו והחלפנו חוויות עם אנשי המקום, אשר קיבלו את פנינו בשמחה.
בנסיעה לכיוון GOUDA הגענו ל-ALPHEN - פארק ציפרים טרופיות. מאות סוגי בעלי כנף צבעוניים קיבלו אותנו בשריקה... במקום ישנם גם מתקני שעשועים לילדים ומבחר של מסעדות.
GOUDA עצמה גם כן שווה ביקור. בתים מסוגננים, גנים במסורת של פעם, כנסיה יפה מאוד עם חלונות ויטראז’. טיילנו בכיכר המרכזית, המלאה בבתי קפה, הלכנו לנו לאיטנו, חופשיים מדאגה, מלקקים גלידה ונהנים מהאווירה הנינוחה.
עגלות נגינה שהיו במקום היוו מעין יריד עליז.

משם עלינו על אוטובוס ונסענו לפלוריאדה – תערוכת פרחים הנערכת אחת ל-10 שנים.
במסלולנו הגענו לעיר UTRECHT אשר שם מצאנו לנו מקום עגינה שקט ובלינו קצת בעיר הגדולה.
משם נסענו באוטובוס ל-DELFT על מנת לראות את ציורי היד המיושמים על קרמיקה. בעיירה זו יש בתי מלאכה לרוב, שוק גדול, וכנסיה גדולה.
כאשר מאסנו בחיי העיר הגדולה, שבנו לסירתנו, אפינו פשטידות ועוגות, הנעמנו את זמננו במוסיקה עברית. כי הרי אתי (מ"תשוט") המליצה לנו להביא מהארץ קלטות עם שירים שאנו אוהבים לשמוע.

המילה הנכונה להגדיר את החוויה הזו היא לא אחרת מאשר : כיף! כיף אמיתי.