קרוז שייט נהרות מפנק במסלול הריין הרומנטי מאמסטרדם לבאזל

מאת עינת רגב, וזהבה אורן "תשוט"

דצמבר 2016

יצאנו בשליחות מחלקת שייט נהרות אירופה ב"תשוט"  - לקרוז מפנק ומרתק של חברת AVALON על נהר הריין הקסום ובתקופה קסומה במיוחד.

הספינה מספקת פנסיון מלא ברמת 5 כוכבים, ארוחות גורמה משובחות מסביב לשעון ונופים עוצרי נשימה בהם ניתן לצפות מהמיטה בחדר ומכל פינה בספינה.

בקרוז הנהר כלולים גם סיורים וביקורים מודרכים.

הימים הם ימי טרום חג המולד באירופה, כל הרחובות, הכיכרות והחנויות גדושים באורות צבעוניים נפלאים ובקישוטים מסורתיים. בכל עיר ועיירה מוקם שוק חג מולד ייחודי מלא בדוכני אוכל, יין חם מקומי, קישוטים לעץ חג המולד, חפצי אומנות מיוחדים ועוד.

היום הראשון – 10/12/16

הגענו לאמסטרדם לפני הצהריים, לנקודת המפגש של הקרוז שלנו במלון MOVENPIQUE , נרשמנו בזריזות והפקדנו את המזוודות שלנו... vפעם הבאה שנפגוש בהן תהיה בסוויטה הפנורמית שלנו על הספינה !

משוחררות ממזוודות יצאנו לתור את העיר והתבקשנו להגיע עצמאית לספינה עד השעה 16:00 (אפשר גם לחזור למלון ולהגיע בהסעה מיוחדת של AVALON).

הספינה עוגנת במעגן בצמוד לתחנה המרכזית של אמסטרדם בסופו של רחוב הדאםסטראאט כך שקל מאד להגיע עצמאית וכך עשינו.

שייט נהרות - קרוז על הריין
. הספינה שלנו - IMAGERY ll
 . הלובי המפואר שקושט בהפלגה זו בקישוטי חג המולד
  ממראות היער השחור
  קולמר - עיירה ציורית מהאגדות
. קיבלנו חדר בקומה השנייה במרכז הספינה. קטגוריה A. חדר גדול ומרווח, בו המיטה פונה אל המרפסת הצרפתית,(צילום: Avalon)

הספינה:

הספינה שלנו היא ה-AVALON IMAGERY II , ספינה חדישה, מפוארת ומפנקת במיוחד, שנת ייצור 2016,
בספינה 64 חדרים זוגיים בשלוש קומות. רמת 5 כוכבים דלוקס. איזורים ציבוריים רבים ומרווחים מוקפים בחלונות פנורמיים אל הנוף - חדר כושר, מספרה, לאונצ'ים, חדר אוכל, לובי ענק וסיפון גג עצום וכיפיי (יותר בקיץ...).

קיבלנו את החדר המדהים שלנו בקומה השנייה במרכז הספינה. קטגוריה A. חדר גדול ומרווח, המיטה פונה אל המרפסת הצרפתית, מי שלא מכיר, הכוונה היא שכל הקיר החיצוני של החדר הוא חלון שנפתח כולו עם מעקה כמו מרפסת אחת גדולה. חדר האמבטיה נוח ומפנק, המקלחת גדולה, המגבות עבות וגדולות וכל המוצרים הם של חברת ל'אוקסיטן. המון מקום איחסון ופינת ישיבה. פרקנו את המזוודות מייד והעלמנו אותן מתחת למיטה. והרגשנו בבית!
בערב יצאנו לשייט מודרך בתעלות אמסטרדם בספינות קטנות, כדי לחזות בפסטיבל האורות שהתקיים בעיר, הכולל מיצגים של אומנים בינלאומיים.

היום השני – 11/12/16

הבוקר נפתח בשייט מודרך בתעלות אמסטרדם, שנראית אחרת לגמרי באור היום, לאחריו סיור רגלי מודרך ולאחריו זמן חופשי לשיטוט בעיר.

אחה"צ הרמנו עוגן בפעם הראשונה והספינה הפליגה לה על הריין במשך הלילה והבוקר שלמחרת עד העיר קלן שבגרמניה.

בספינה מנעימים את זמננו בארוחות גורמה משובחות מסביב לשעון, בהדרכות והסברים מאת מנהלת הקרוז המקסימה קטי, ובנגינת פסנתר בלאונג' הקדמי על ידי פלורין - הפסנתרן של הקרוז.

היום השלישי – 12/12/16

הספינה עוגנת ב-COLOGNE (קלן) בשעת אחר צהריים מוקדמת, לאחר יום הפלגה רגוע ונעים רצוף בנופים מקסימים.

יצאנו לסיור רגלי מודרך בעיר בנושא מורשת יהדות, היה מעניין, מסתבר שקלן הופגזה קשות במלחמת העולם השנייה כך שלא נותרו מבנים רבים מהעת העתיקה, ומרבית העיר נבנתה מחדש. גולת הכותרת היא הקתדרלה האדירה של קלן ושוק חג המולד הצבעוני והמואר למרגלותיה. לגמנו יין חם ומתובל בכוסות מיוחדות שנשארו אצלנו למזכרת (משקה מסורתי וייחודי בכל שווקי חג המולד באירופה) וטעמנו מטעמים יחודיים המוצעים למכירה בדוכנים צבעוניים בשוק.

היום הרביעי – 13/12/16

עגנו בבוקר בעיר KOBLENZ שיושבת על המפגש של נהר הריין ונהר המוזל, יצאנו לסיור מודרך מרתק בעיר המקסימה הזו.

חשוב לנו לציין שהסיורים המודרכים מתקיימים בקבוצות קטנות, וברוב המקרים, יש בנוסף קבוצה המותאמת למעדיפים הליכה קלה ואיטית. בכל סיור אנחנו משתמשות באזניה ומערכת אודיו שקיבלנו בספינה כך שניתן לשמוע את המדריכים באופן רציף ונוח ובאותה עת להתפנות לצילומים.

כמובן שניתן גם לוותר על הסיור המודרך ולשוטט בעיר עצמאית או להישאר לנוח בספינה.

מקובלנץ יצאנו להפלגה ארוכה וקסומה לאורך עמק הריין בה חלפנו על פני נופים עוצרי נשימה וצפינו בטירות עתיקות הנישאים מעל לגדות הנהר, בליווי הסברים, סיפורים ואנקדוטות הכרוכים בעמק הזה.

הגענו בחמש לעיר הציורית RUDESHEIM ויצאנו לסיור מודרך במוזיאון זיגפריד לתיבות נגינה עתיקות, ממנו המשכנו לטעימת קפה רודסהיים (הרבה ברנדי בקפה...וקצפת מעל) ולסיור עצמי בעיר המתוקה הזו.

היום החמישי – 14/12/16

עגינה מוקדמת וסיור בוקר מודרך בעיר מיינץ  MAINZ, כולל ביקור מרתק במוזיאון גוטנברג לתולדות הדפוס המודרני.

אחה"צ יצאנו באוטובוסים לעיר HEIDELBERG היושבת על גדות נהר הנקר, במחוז באדן וירטנברג, עיר אוניברסיטאית, יפה ואלגנטית שנשתמרה ולא הופגזה כלל במלחמת העולם השניה הודות לכך שבנות הברית הקימו את המפקדה שלהם במרכזה.

ערכנו סיור מודרך בשרידי טירת היידלברג מהמאה ה-15, הנישאת מעל לעיר ובה תצפית מרהיבה על העיר, ביקרנו כמובן בשווקי חג המולד ולגמנו כהרגלנו יין חם...היה מקסים (:

היום השישי – 15/12/16

הפלגה נעימה בחבל אלזאס, מעבר מגרמניה לצרפת ועגינה בעיר STRASBOURG. עיר יפיפייה, שמשמשת גם כעיר הבירה של אלזאס ובה יושבת מועצת אירופה וכמובן מוסדות האיחוד האירופי.

יצאנו לסיור מודרך ברחבי העיר, כולל ברובע צרפת הקטנה הציורי, ביקור בקתדרלה הגדולה, בה שעון אסטרונומי עתיק המפעיל דמויות ססגוניות. וכמובן שווקי חג מולד מקסימים ברחבי העיר.

היום השביעי – 16/12/16

פתחנו את הבוקר בטיול ליער השחור, כולל הדרכה ממדריך מקומי וסיפורים מעניינים על האיזור, ביקור במרכז שעוני הקוקיה האופייניים לאיזור והתענגות על עוגת היער השחור המקורית עם דובדבנים, ליקר נהדר וקצפת.

אחה"צ נסענו באוטובוסים נסיעה קצרה לעיר הצרפתית והקסומה – COLMAR. אין ספק שזו אחת הפנינות של הקרוז. עיר מהאגדות. מדריכה מקומית ערכה לנו סיור  בעיר ונשאר לנו גם זמן חופשי להתענג על שווקי חג המולד בפעם האחרונה בקרוז הזה.

היום השמיני – 17/12/16

הספינה הגיעה במהלך הלילה לבאזל, שוויץ. הקרוז החלומי הסתיים לו לאחר ארוחת בוקר אחרונה.

נפרדנו בקושי רב מהספינה, מהצוות ומאורחים רבים שנקשרנו אליהם במהלך הימים הנפלאים הללו ויצאנו לשדה בציריך בהסעה של הקרוז.