השכרת יאכטה להפלגה משפחתית באיים האיוניים יולי 2013

מאת נטלי סומך

יולי 2013

הספינה שלנו הינה OCEANIS 37.
אנחנו 3 אנשים: בעלי, הסקיפר, בני דניאל בן ה-17 ואני.

לא מעט חששות ליוו את ההחלטה לצאת לשייט מכיוון שזאת פעם ראשונה שבעלי הסקיפר היחיד. אך טרם היציאה, חולקו התפקידים: דניאל על החבלים ואני על העוגן.

יום שבת 20/7/13

בשעה 9:30 נפגשים עם מינאס להשלמת התהליך לקראת קבלת הספינה. בזכות האדיבות שלו, הוא מאפשר לנו לצאת לדרך כבר ביום שבת בשעה 14:00.

הספינה שלנו הינה OCEANIS 37. אנחנו 3 אנשים: בעלי, הסקיפר, בני דניאל בן ה-17 ואני.

מכיוון שידוע לנו שחשוב להגיע מוקדם כדי לוודא קבלת מקום עגינה, אנחנו מחליטים לשוט לכיוון VATHI MEGANISI. אנחנו עוברים את התעלה הארוכה של נמל LEVKAS  ולאחר כ-45 דקות יוצאים לים.

בדרך אנחנו עוברים מול האי SCORPIO  (האי הפרטי לשעבר של משפחת אונאסיס) ולמרות שדי הרבה ספינות עוגנות, אנחנו מחליטים לשוט ישר ליעד. אנחנו על מנוע מכיוון שאין רוח.

בסביבות 16:00 אנחנו מגיעים ליעד ועושים עגינה ממש בכניסה. יש שם טברנה עם עגינה מסודרת עם חבל מורינג. למזלנו נשאר עוד מקום (מקום האחרון) ובעל המקום עוזר לנו עם החבלים.

במקום יש חשמל ומים (השימוש עולה כ-5 יורו לכל אחד מהם). מכיוון שרק יצאנו, התחברנו רק לחשמל.

במקום יש גם אפשרות להתקלח בעלות של 3,5 יורו לבן אדם (הסכימו שבמחיר זה נתקלח כולנו).

אכלנו גם ארוחת ערב והלכנו לישון.

יום ראשון 21/7/13

קמים מוקדם ובשעה 8:30 יוצאים לדרך לכיוון FISCARDO שב-KEFALLONIA. הרוח מדהימה ואנחנו מגיעים למהירות הפלגה של 8 קשר. תוך שעתיים וחצי אנחנו מגיעים ליעד, לא לפני שעצרנו במפרץ מדהים וקפצנו למים.

ב-FISCARDO  , המזל היה איתנו, כי למרות העומס הרב, ספינה יוצאת ומפנה לנו מקום. זורקים עוגן ואפשר לנוח וליהנות מהנמל המקסים אך עמוס. מזל שהגענו מוקדם כי לאחר מכן, כל הספינות שהגיעו היו צריכות לזרוק עוגן באמצע המפרץ.

בקרבת הספינה שלנו מביאים צב ים ענקי פצוע שמצאו בקרבת הנמל ומחכים שכוחות הצלה יגיעו לקחת אותו לטיפול רפואי. כמובן אטרקציה לכל עובר.

את ארוחת הערב אנחנו אוכלים בטברנה שנמצאת קצת מעל הנמל בשם NICOLAS ועליה קראנו די הרבה המלצות. ארוחה מעולה עם נוף מדהים. בסוף הארוחה בעל המקום נותן כמתנה צנצנת עם שמן זית שהוא מייצר + שקית תבלינים מהגינה שלו. חוזרים לספינה ללילה נוסף.

יום שני 22/7/13

שוב קמים מוקדם והיעד הבא שלנו יחסית די קרוב, SAMY  שגם ב- KEFALLONIA. החלטנו להגיע מוקדם כדי לשכור מכונית ולטייל באי. לא הייתה שום בעיה של מקום. הנמל די גדול אך לא יפה בעיניי, ושוב זורקים עוגן.

יורדים מהספינה ומתחילים לחפש מקום להשכרת מכוניות. מכיוון שהייתה שעת צהריים, כל חברות ההשכרה המקומיות היו בהפסקת צהריים ונאלצנו להשכיר מכונית מ-AVIS  שעלתה לנו 73 יורו ליום אחד למכונית קטנה.

נסענו קודם כל ל-KEFALONIA LAKE MELISSANH מדובר באגם תת קרקעי שחלק ממנו נחשף לאור עקב רעידת אדמה. מקום מדהים ששווה ביקור. משם נסענו לחוף MYRTOS  פשוט פנינה על האדמה. חוף רחב מאוד עם מים בצבע תכלת בהיר. בחוף יש כסאות ושימשיות.

לאחר שדניאל לא ויתר על חווית שחיה במים כל כך צלולים, נסענו לעיירה ASSOS . טיילנו, שתינו קפה קר, הגברים שוב נכנסו למים והחזרנו את המכונית.

לאחר שחזרנו לספינה, התברר לנו שהשכנים שלנו הינם זוג ישראלי מאילת שחי רוב השנה על יאכטה וכמה חודשים בודדים חוזר לארץ. הם הזמינו אותנו אל היאכטה שלהם. מדובר ביאכטה מפוארת (לא מפרשית) עם סלון כמעט כמו בבית ומטבח עם כל מה שצריך כולל מקרר 2 דלתות ומדיח. כמובן שהכל ממוזג והם כיבדו אותנו באבטיח, גבינה מלוחה והמון טיפים להמשך הדרך.

סוף סוף בישלתי את הארוחה הראשונה על הספינה, ספגטי ברוטב עגבניות ונקניקיות, הבנים ליקקו את האצבעות ולא ברור לי על מה.

הולכים לישון.

יום שלישי 23/7/13

עוזבים, מוקדם כרגיל, לכיוון VATHI באי ITHACA. הכניסה לנמל מאוד רחבה ועמוקה. אנחנו מכוונים לכיוון הרציף שמשמאל למשטרת הנמל. מקום בשפע, זורקים עוגן. אנחנו עוגנים ליד מפרשית של זוג צרפתי שיצא לפנסיה וכבר 5 שנים חי על הספינה. הם מספרים לנו שכ-3 שנים הם היו בטוניסיה ועכשיו הגיעו לטייל באזור.

אנחנו עוגנים מול הפסל של הומרוס. כמובן שזרקנו עוגן. בסביבות 17:00 הרוח התחילה לעלות ובמקביל התחילו להיכנס עוד ועוד ספינות. כמעט וכבר לא נשארו מקומות עגינה. 2 ספינות מאיתנו נשאר מקום פנוי, הגיעה ספינה עם איטלקים אך בגלל הרוחות החזקות לא היה קל לעגון. עד שסיימו את התמרון שלהם, ספינה עם גרמנים תפסv להם את המקום. לא נותר להם אלה לזרוק עוגן באמצע אך כאן התחילה הדרמה:

העוגן שלהם נתפס בעוגן של שכנhנו הצרפתים ומכיוון שלא שמו לב, האיטלקים התחילו לנסוע אחורה תוך כדי שהם סוחבים את הספינה הצרפתית. בגלל הרוח החזקה, הספינה התחילה ליפול לרציף והייתה סכנה שהיא תקבל מכה. דניאל, אני, הצרפתיה ועוד אנשים נחמדים, ניסינו למנוע מהספינה ליפול לרציף תוך כדי שאנו מנסים להשחיל פנדר.

החליטו לבקש מבעלי לקשור את החלק הקדמי שלנו לספינה הצרפתית כדי לעזור לה להתיישר. במקביל, ניסו לשחרר את העוגנים שנתפסו זה בזה. כמובן שהרוח החליטה להתחזק מאוד. הקשירה לספינה שלנו גרמה לעוגן שלנו להשתחרר ובעלי נאלץ לשחרר את הספינה ולצאת כדי למנוע תאונה. איתו עלה בעל קטמרן שעגן לידינו. כולנו עסוקים בניסיון לעזור לספינה הצרפתית כאשר גם הקטמרן השתחררה והתחילה גם יוא ליפול. בעל הקטמרן שעזר לבעלי, פשוט צעק "I HAVE TO SAVE MY BOAT " קפץ למים הסוערים והשאיר את בעלי לבד. לא היתה לנו אפשרות ליצור מהרציף קשר עם בעלי, כי הניידים נשארו על הספינה, ולא ידענו איך הכל הולך להסתיים.

בינתיים, גבר גרמני ובנו, הצליחו לעזור לצרפתי לקשור מחדש את ספינתו, ירדו לרציף, לקחו את הדינגי שלהם, לקחו את בני ושטו לעבר הספינה שלנו. בקושי רב, עקב הרוח הסוערת, הצליחו לעגון מחדש וכולנו, יחד עם הצרפתים והגרמנים הלכנו להרים כוסית לסיום הטרגדיה ללא פגע. הדרמה נמשכה כשעה.

אין צורך להדגיש שמאותו רגע פחדנו לעזוב את הספינה מרוב שהרוחות רק הלכו והתחזקו והגיעו ל-30 קשר !!!

לאחר שהסתיימה הדרמה, הלכתי לדבר עם משטרת הנמל והם אמרו שהרוחות החזקות מאוד נפוצות בנמל ושהמקום הכי טוב לעגינה הוא בכניסה אליו בצד שמאל. שם יחסית פחות סוער.

באותה הלילה לא היה לי קל להירדם כי פחדתי שהעוגן ישתחרר מרוב רוח חזקה. ב-12:30 בלילה הכל נגמר והרוח נעלמה כאילו לא הייתה.

יום רביעי 24/7/13

בבוקר קמנו, ים פלטה ושמחתי לעזוב את המקום.

נסענו לכיוון ONE BAY HOUSE . גן עדן על האדמה. זרקנו עוגן וירדנו לשחות. לקראת הצהריים כיווננו ל-KIONI  גם באי ITHACA. למרות שהגענו יחסית מוקדם, לא נשאר מקום אחד – הנמל מאוד קטן – ונאלצנו לקבל את ההחלטה לחזור ל-VATHI. כמובן שהחלטנו שהפעם, נלך לעגון איפה שהמשטרה המליצה אך עדיין הייתי מלאת חרדות.

ישר כשנכנסנו לנמל פנינו שמאלה לכיוון מפרץ קטן ליד טברנה. זרקנו עוגן ובעל הטברנה עזר לנו. תוך שעה כל המקום התמלא עד אפס מקום כי בעל הטברנה שמר מקומות ל-2 פלוטילות (בהרבה מקומות הפלוטילות דואגות לשריין מקום מראש ). מכיוון שהיה מדובר במספר רב של ספינות ולא היה מספיק מקום לאורך הרציף, מדריכי  אחת הפלוטילות בקשו מאיתנו לאפשר ל-2 ספינות שלהם להקשר גם אלינו. "קבלתי חום" כי זכרתי מה שקרה ערב קודם. למזלי, יצא לטובה כי היינו כל כך צפופים אחד לשני, הספינה שלנו כמעט ולא זזה. הרוחות עלו אך פחות חזק ונכון שהמקום הזה יותר מוגן יחסית לנמל.

ירדנו מהספינה והלכנו לטייל בנמל, בידיעה שמדריכי הפלוטילות משגיחים על הספינה (בסופו של דבר 2 ספינות שלהם היו קשורות אלינו).

הלילה ישנתי נהדר.

יום חמישי 25/7/13

קמנו מוקדם והתחלנו לעלות חזרה לכיוון LEFKADA. בלילה האחרון לפני חזרה לנמל LEVKAS החלטנו לעגון ב-SIVOTA LEFKADA.

נמל מקסים, רגוע, עגינה עם חבלי מורינג של בעלי הטברנות האדיבים. יש מים וחשמל ללא עלות. פשוט חוויה מתקנת.

יצאנו לשחות באחד החופים הסמוכים לנמל, אכלנו והלכנו לישון דווקא כשחם מאוד וחסרה לנו קצת רוח.

יום שישי 26/7/13 – יום האחרון

החלטנו שבדרך חזרה לא נוותר על עגינה ב-SPARTOCHORI MEGANISI. עצרנו בכניסה ליד טברנה, עגנו בעזרת חבל מורינג והתחלנו לטפס רגלית לכפר ששוכן למעלה. נוף מדהים, טיילנו ברחובות הכפר. שווה כל רגע.

ירדנו חזרה, שחינו והתחלנו לחזור לכיוון התעלה. מכיוון שידענו שכל הספינות חוזרות באותו יום ל-LEVKAS  ניסינו לחזור בסביבות 15:30 וכך נמנענו מהעומס בתעלה וגם מהעומס במילוי דלק בכניסה לנמל.

פגשנו את מינאס, קבענו שלמחררת בבוקר הוא יגיע ב-8:00 לבדיקת הספינה. בלילה היה מאוד חם והיה די קשה להירדם. לא הייתה טיפת רוח וישנתי מחוץ לקבינה מרב חום.

כאן הסתיים המסע המדהים שלנו.