החבר'ה של חברת חשמל "כובשים" את יוון

מאת זהר אמיתי

יוני 2015

החבר'ה של חברת חשמל

אז הנה, אני מוצא את עצמי שוב מול המחשב ומעלה את המסע האחרון ליוון, הים הסרוני מלפני שבועיים. (כן ירבו ).

אז הכול התחיל לפני חצי שנה, כשישבנו כל החברה מהעבודה באיזה מסעדה וחגגנו קידומים של החבר'ה. אחד החבר'ה זורק "מה קורה אם איזה חופשה השנה"  ? נפתחות לי העיניים ומיד אני מעלה את האפשרות של חופשה ביוון....

מסתכלים אחד על השני ואומרים למה לא. ?

ל מ ח ר ת שירי שלנו מקבלת טלפון שתסגור לי קטמרן Lagoon 420 לחודש יוני לאזור הים הסרוני. להפתעתי, קיבלתי את אותה הסירה משנה שעברה, מההפלגה בלפקס והייתי מבסוט עד הראש. אז קבענו תאריך, סגרנו סירה וכרטיסי טיסה ונשאר רק לחכות ליום המיוחל.

סירה: Lagoon 420 2008.
חברת תעופה .Aegean Airlines
חברת הסעות:Athens Transfer Services . השכרה ליום הראשון להגעה למרינה (100 יורו), וביום האחרון לכל היום. (250 יורו).

יצאנו בטיסת בוקר ( 05:30) אך היינו צריכים להתייצב כבר בשעות המוקדמות של הבוקר בשדה. הטיסה עברה חלק ובשדה באתונה חיכה לנו המיניבוס עם שלט גדול על שמי. לאחר חצי שעה נסיעה מגיעים למרינה ב- Alimos. היאכטה הייתה מוכנה כבר מהערב הקודם.

מאחר ואני כבר מכיר את הסירה אז ה- check-in  היה זריז, כמובן בדיקה קפדנית של כל מערכות החשמל הניווט והמפרשים ולא לשכוח לבדוק את המנוע של הדינגי (תבינו בהמשך למה). מי שלא נגעל מהמים במרינה, שווה לקפוץ למים ולבדוק את הסירה מלמטה. למזלי הבחנתי בגרוד של הקיל של הסירה משני צדדיה וזה מנע ממני אי נעימות בהחזרת הסירה. שווה לרכוש מחברת ההשכרה ראוטר עם אינטרנט לכל השבוע לכל המפליגים (50 יורו).

יום שבת 13/06/2015

Alimos (37°54'40.28"N\ 23°42'4.96"E) – Ierolimena (37°31'16.64"N\ 23°25'37.22"E)

הכנות אחרונות לפני שיוצאים לים. החברה חוזרים מקניות ומאחר והימים בעונה זו ארוכים ומחשיך מאוחר (21:00) שווה לצאת ביום הראשון ע"מ לצמצם מרחקים ליום המחר.

קצת התעכבנו ביציאה כי מד הדלק הראה שחסר דלק, וגם מים, אז התעקשתי שימלאו לנו דלק ומים במכלים, ועם כל זה גם הקניות אחרו להגיע. התקשקשנו בסירה עד השעה שתיים, סיימנו את כל ההכנות וסידורי הקניות. זרקנו חבלים ויצאנו לים.

המרינה באלימוס גדולה וצפופה, צריך לזכור מאיפה יוצאים כי גם צריך לחזור לאותו מקום בסוף השבוע. יש לומר שלמרות העייפות של כל היום החבר'ה נכנסו מהר מאוד לאווירה של יוון. הוודקה והאוזו כבר נשפכו לכוסות, הדלקנו נרגילה ואפשר להגיד שהחופשה החלה. לאחר הפלגה של שלוש וחצי עד ארבע שעות הגענו ל Iarolimena מפרץ יפיפה צפונית מערבית למפרץ Russian bay בו החלטנו לעגון למשך הלילה. המפרץ שקט ולא עמוס יותר מדי. וזאת גם הזדמנות טובה לתדרוך עגינה ים תיכונית ראשונה ובין היתר לבדוק את הדינגי - שבאותו הרגע גילינו שהמנוע שלה לא עובד עקב תקלה שלא הצלחנו לעלות עליה... עד ליום השלישי שעוד ידובר על הפדיחה.

יום ראשון 14/06/2015

Ierolimena (37°31'16.64"N\ 23°25'37.22"E)- Idhra (37°21'3.80''N\ 23°27'58.8''E)

לאחר לילה שטוף כוכבים ורעש הנחירות של החברה הבוקע מהסירה, התעוררנו לבוקר עם זריחה מדהימה שלא מביישת אף ציור של גדולי הציירים. החבר'ה מתחילים להתעורר לאט לאט לריחו של הקפה עם ההל הממלא את הקוקפיט. ובלי לבזבז יותר מדי זמן אני ממריץ את החברה ליציאה ליעד הבא.

לאחר שחרור זריז של כל החבלים אנחנו כבר בדרכנו ליעדנו ב Idhra. לפני הכל עשינו עצירה קטנה ב- Poros להשלמת כמה מצרכים שהיו חסרים לנו, עבור השקשוקה של הבוקר.את עצירת הבוקר עשינו במפרצון הנמצא בצד המזרחי, מיד אחרי החיתוך דרומה ל- Idhra. זהו מקום שלא מילים ולא תמונות יכולות לתאר את יופיו. אם גן עדן נראה כך, אז שם אני רוצה להיות. לאחר שתפשנו מקום טוב לעגון, החלטתי לעלות לתורן לצלם מלמעלה את יופיו של המקום. בזמן שאני נהנה מהיופי, החברה מסיימים את הכנת השקשוקה ויושבים לאכול ארוחת בוהוריים. לאחר הארוחה ניסינו להניע שוב את המנוע של הדינגי אך לשווא. יש לציין שהחבר'ה לא רצו לעזוב את המקום ואם לא הייתי מניע מנועים הם לא היו עולים לסירה.

לאחר שכנועים רבים יצאנו לכוון יעדנו Idhra. רציתי להגיע מוקדם ע"מ לתפוס מקום עגינה כי מזיכרוני בהפלגה הקודמת, זהו המעגן הכי צפוף ולחוץ באזור. למרות המלצותיה של שירי להגיע לשם כבר ביום הראשון, היה כבר די צפוף, ולמצוא מקום למפלצת שלנו זה לא היה קל. אבל עם החוצפה של הישראלים והנחישות שלנו, הצלחנו להשתחל בין כמה יאכטות מנועיות של אוליגרכים אנטיפתים שלא הסכימו לעזור לנו בחבלים. הקרקע במעגן קצת בעייתית והיינו צרכים לזרוק עוגן כמה פעמים עד שהוא ננעץ בקרקע. (המלצה: זרקו את עוגן כמה שיותר רחוק כך שיהיה לכם מספיק בוש למשוך חזרה עד שהעוגן יינעץ בקרקע. כמו כן אל תמהרו לעזוב את הסירה לפחות עד שאתם רואים כי לחץ היאכטות הנכנסות יורד. כי מהר מאוד אתם יכולים למצוא את הסירה שלכם ללא עוגן.

לאחר שהסירה הייתה קשורה היטב והרגשתי שמספיק בטוח לעזוב אותה, יצאנו לסיבוב טברנות וארוחת ערב. כמובן שאת דרכנו חזרה לסירה בקושי מצאנו כשכולנו רווי אלכוהול.

יום שני 15/06/2015

Idhra (37°21'3.80''N\ 23°27'58.8''E) – Spetses (37°15'35.90''N\ 23° 9'57.78''E)

קמתי ליום חדש מוקדם בבוקר, החבר'ה עדיין ישנים ואני מוצא לי שעה לג'וגינג. עולה על בגדי ספורט ויוצא לריצה לאורך הטיילת. לפני החזרה לסירה אני לא יכול להתאפק מריחות המאפים שמזכירים את הסמטאות בירושלים ביום שישי בבוקר ומביא כמה באגטים ומיני מאפים שזה עתה יצאו מהתנור. אני מגיע לסירה והחבר'ה כבר ערים עם הקפה ביד. ומה יותר טוב מאשר להוסיף קרואסון לכל המשוואה.

לאחר התארגנות קצרה כולם כבר על הרגליים ומתחילים להרים עוגן בתקווה שלא הסתבך בשום עוגן אחר. למזלנו הכול עובר חלק ואנחנו בדרך ל- Spetses. בדרך, כמו בכל יום, עוצרים באחד המפרצונים לארוחת בוקר ושחיה במים הצלולים. כמו שאתם בטח מבינים או לא, הדינגי......עדיין לא עובדת... ואנחנו נאלצים לחתור בידיים. את השעות הבאות אנחנו מעבירים בהרבה שתיה ונרגילה כמו שצריך. אני כמובן שותה פחות כדי לשמור על צלילות, אי אפשר לדעת מה מחכה לנו במרינה הבאה.

לקראת הצהריים, אחרי שכבר כולם שפוכים, מרימים עוגן. אני בודק שלא שכחנו אף אחד במים ויוצאים ליעדנו ב- Spetses. מהר מאוד מצאתי את עצמי לבד על הסיפון, כולם נרדמו, ואת האמת - היו לי שעתיים של שקט, רק אני והים.

שכחתי לציין, שמזג האוויר היה מצוין. למרות, שלאן שלא הפלגנו, הרוח הייתה לנו בפרצוף כך שלמפרשים לא היתה משמעות בימים אלה.

דבר חשוב נוסף ששכחתי לציין הוא התפעול של ה- Lagoon 420 שהיה קל ונוח להפליא. מערכות ההרמה נמצאות בסמוך לעמדת הסקיפר ובעזרת כננת חשמלית יכול הסקיפר לשלוט על כל מערך המפרשים בסירה ללא כל עזרה.

אחרי שעתיים הפלגה אני מעיר את החבר'ה ומכין אותם לכניסה ל- Spetses. במעגן הזה עדיין לא בקרתי כך שלא ידעתי בדיוק למה לצפות. למרינה שני צדדים - דרומי וצפוני. הצד הדרומי הוא יותר לסירות דייג מקומיות והאזור די רדוד. יש שם כמה מקומות עגינה אך הם היו כבר תפוסים. בצד הצפוני ישנו מקום מאוד נוח במיוחד לסירות בגודל שלנו עם חיבור לחשמל ומים, ממש צמוד למספנה שלהם. אך קיימת בעיה אחת - שהמקום קצת מרוחק מהמרכז. אומנם שקט, אך הניידות למרכז בעייתית. ישנן שלוש אפשרויות גישה. 1. הליכה ברגל לאורך הטיילת משהו כמו שני קילומטר אולי פחות, אבל זה נראה נצח עד שמגיעים למרכז.   2. להזמין Taxi Boat עולה 18 יורו לכוון ומתאים לעד 8 נוסעים.   3. להתנייד עם הדינגי (אם המנוע שלה עובד).

תפסנו מקום טוב במזח הצפוני הדקנו חבלים, סידרנו וארגנו קצת את הסירה ויצאנו לסיבוב לאורך הטיילת ברגל. מרכז הטיילת מלא טברנות, חנויות מזכרות והרבה פעילות תיירותית. סגרנו עם מסעדה לערב ואת החזרה לסירה כבר עשינו עם Taxi Boat . בדרך חזרה כבר ראינו את שיירות הפלוטילות נכנסות פנימה וסותמות את כל המעגן. בדיעבד' אחרי שהגענו למרכז ראיתי שישנו מעגן בסמוך לו, אומנם קצת יותר חשוף לים הפתוח ולצפוניות, אבל אם מזג האוויר טוב שווה לעגון במקום.

חזרנו לסירה להתארגן לארוחת הערב ובינתיים התחברנו עם החבר'ה מהיאכטות השכנות שהיו ממש נחמדים, ובין היתר העלינו את בעיית הדינגי שאנחנו סוחבים על גבנו כבר יומיים. אחד החברwה בסירה השכנה שכנראה כבר עבר את אותה החוויה' אמר לנו שישנו איזה כפתור ON\OFF מאחורי המנוע.....שמן הסתם היה על- OFF. הורדתי את הדינגי למים ובמשיכה אחת המנוע צורח. הודיתי לבחור ביראת כבוד על שחסך לנו הרבה דקות חתירה. את היציאה למסעדה, כמו שאתם מבינים, עשינו עם הדינגי. אומנם שתי נגלות אבל היה שווה. חזרנו אחרי ארוחה סוףףףף. האוכל היה מצוין ושתייה לא היה חסר כך שהערב היה פשוט מושלם.

אז מה למדנו !!!! ב- check-in לבדוק את המנוע, לראות שהוא עובד ולהכיר את כל המפסקים שעלולים להוות בעיה בהמשך.

יום שלישי 16/06/2015

Spetses (37°15'35.90''N\ 23° 9'57.78''E) – Poros (37°29'53.49''N\ 23°27'17.62'')

יום חדש, שוב קמתי לריצת בוקר. ב- Spetses יש טיילת שלא נגמרת ואפשר לרוץ עד שמתעלפים. אחרי שעה וחצי של ג'וגינג אני מגיע לסירה, וואלה, החבר'ה עוד ישנים. כנראה אכלו ושתו יותר מידי ערב לפני. נהנה עוד קצת מהשקט והזריחה המדהימה ומעיר את כולם לתחילת התארגנות לתזוזה.

החלטתי היום להפליג ישר ל- Poros כדי להרוויח את היום לטיול באי. הגענו בשעות הצהרים המוקדמות, הרציפים לאורך הטיילת היו ממש ריקים והיה לנו את כל הזמן שבעולם לבחור איזה מקום שרצינו. למרות שמיד כשהגענו כבר עמד על הרציף יווני נחמד שקרא לנו "יזראלי תשוט יזראלי תשוט בואו לפה" אין לי  מושג מאיפה הוא ידע שאנחנו ישראלים ובכלל מ"תשוט", אבל מה זה משנה, הוא היה נחמד ובא לקבל חבלים מאתנו. ומי היה מאמין - הוא היה גם בעל המסעדה ממש ממולנו. מיד לאחר ההתקשרות הגיע הבחור (מיכאל) עם קנקן גדול של יין ביתי והזמין אותנו אליו לארוחת ערב.

אך עלי לחזור קצת אחורה ולהתוודות שהיה לי רגע לא נעים, של חוסר תשומת לב, בכניסה ל Poros .  להלן המקרה- מי שכבר מכיר, המעבר ל- Poros מאוד צר וצריך לעבור ממש צמוד לרציף. אני, נכנס די רחוק מהרציף, משייט  לי בין מצופי ההתקשרות (וזה לא שלא הייתי שם, פשוט חוסר תשומת לב).  מרחוק צועקת לי בחורה עם  נפנופי ידיים (כנראה לעצור ולהתקרב לרציף). הורדתי  סל"ד בכדי לנסות לשמוע מה היא מנסה לומר והופסססססס - התיישבנו על בוצה (למזלי לא סלעים) רדודה בטרוף ולא יכולתי לזוז, לא קדימה ולא אחורה. כל ניסיון של שילוב המנוע היה מרים ענן של בוץ. הבנתי מהר מאוד שאכלתי אותה. תוך כדי הבלגן שנוצר, מתקרבת אלי סירה וצופרת לי שלא אעשה כלום. (הוא בטח יושב ומחכה לפראיירים כמונו). בקיצור, ניקשר אלינו מקדימה ובקושי הצליח להוציא אותנו החוצה. אחרי מאמצים של כמעט חצי שעה חולצנו מהבוצה. הודינו יפה לבחור ונפרדנו בצער רב מ- 100 יורו. (למרות שגם אם היה מבקש יותר היה מקבל). לאחר שנקשרנו לרציף ירדתי לצלילה לבדוק שלא נגרם כל נזק לסירה. ואכן יצאנו בזול, על הקיל נשארו כמה שאריות של בוץ וזהו.

נחזור למסענו.....  לאחר התארגנות החלטנו שהולכים לטייל באי. שכרנו טרקטורונים (30 יורו + 5 יורו דלק עד השעה 20:00)  והקפנו את האי לכל אורכו ורוחבו. חזרנו בערב לאחר שחרשנו כל פינה באי וכל הגוף תפוס  מהטרקטורון.

לארוחת ערב, חזרנו למסעדה של מיכאל שם חיכה לנו שולחן  ערוך בכל טוב. הבחור, לא להאמין, מכיר את כל המועדונים בארץ, פתח לנו שולחן כיד המלך. אני חושב שאין דבר במסעדה שלא אכלנו והמחיר שווה כל ביס.

יום רביעי 17/06/2015

Poros (37°29'53.49''N\ 23°27'17.62'') – Epidavros (37°38'17.15''N\23° 9'28.89''E)

הבוקר עולה ויום חדש בפתח. מזג האוויר חמים רוח 0.  השלמנו חוסרים לסירה ויוצאים לכוון Epidavros.  הים פלטה והמים כמו מראה. שקט של בוקר ואפשר לשמוע את החרטום מפלח את המים. בדרך נצפים כמה דולפינים עצלנים שלא נשארו אתנו להרבה זמן ואנחנו ממשיכים לכיוון מפרצון באי Agkistri שם נעביר את היום. לקראת הצהריים הרוח מתחילה לעלות ומפריעה את שלוותנו במפרץ, זאת הזדמנות גם להרים קצת מפרשים. שעה וחצי  ואנחנו בכניסה ל- Epidavros . לאחר ניסיון לאתר לנו מקום עגינה, מצאנו מקום מתאים, קצת היה גבולי בעומק אבל נשארו לנו כמה סנטימטרים. יש חשמל ומים כמעט לכל אורך הרציף.   לאחר ארגון זריז של הסירה הזמנו מוניות ונסענו לתיאטרון של אפידברוס, התיאטרון נבנה במאה ה-4 לפנה"ס, היה ( ועדיין ) לתפארת היופי, עוצמה, אריכקטורה ואקוסטיקה,  למען האמת האקוסטיקה שם כל כך יוצאת דופן שאם מפילים אבן קטנה במרכז הרחבה, אפשר לשמוע אותה מכל מושב באמפי (בדוק).

לאחר סיור קצר החברה נעשים רעבים וחסרי מנוחה  אז מה יותר טוב מללכת לפרק כמה סופלקי עם צזיקי,   השעה הייתה כבר 19:00 ולא רצינו להעמיס על עצמנו יותר מידי שיהיה מקום לארוחת ערב אז אכלנו רק שני סופלקי כל  אחד. חזרנו לסירה להתארגן לארוחת ערב אך לפני זה מזגנו  כמה כוסות של אוזו ע"מ לפנות מקום לערב. את האמת נמאס לנו קצת מהסופלקי אז החלטנו לגוון במגש   פיצה מפנק (יש עדיין כאלה שלא וויתרו אל הסופלקי גם  בערב). ישנה פיצרייה שאני בפעם השנייה שם וכמו שלא  התאכזבתי בפעם הראשונה כך היה גם בשנייה. הזמנו מגה  פיצה וכל משולש שם הוא כמו ברמודה, אל דאגה גמרנו את  כל המגש, שכחתי לציין שליוונים יש בירה מקומית מצוינת ואני לא זוכר את עצמי שותה כאלה כמויות של בירה.    כך ניגמר לו עוד יום שגופנו רווי בסופלקי, פיצה ואלכוהול.

יום חמישי 18/06/2015

Epidavros (37°38'17.15''N\23° 9'28.89''E) – Egina (37°44'41.44''N\ 23°25'36.88''E)

יום חדש, מתעוררים ליום אפרורי, כל התחזיות מראות שהולך להיות ים סוער עם רוחות של 35 קשרים ומשבים חזקים עוד יותר. לכן החלטתי לצאת היום מוקדם ללא עיכובים ולהגיע ישר ל- Egina .

בהתחלה באמת הכל היה בסדר. הים היה נוח, לא היתה כמעט רוח ורק מדרום לנו השמיים החלו להיות קודרים. ברקע כבר נראו הברקים וגם הרעמים לא אחרו להגיע. המשכנו, כשכל הדרך אנחנו משיגים את הסערה הזאת ממש בכמה דקות ואני מתפלל  שכך זה יישאר.

חמש דקות לפני הכניסה למעגן ב- Egina החלה לעלות הרוח. בכניסה כבר הגיעה ל- 20 קשרים. הכנתי את החבר'ה שלי שיהיו מוכנים לכל תרחיש שיהיה ועבודת החבלים צריכה להיות זריזה ומדויקת.  ב- Egina רוב העגינות הן על מורינג כך שאין צורך בעוגן, אבל לא לקחתי סיכון והורדתי עוגן קצת מעל גובה המים -  לכל מקרה שאצטרך. עם הגעתי לאזור הרציפים, ניסיתי לאתר מקום בטוח לסירה. היה מקום אחד שקרץ לי מאוד, אך לא הייתי בטוח שאפשר לעמוד שם מפני שישנם הרבה מקומות של סירות פרטיות ולא נעים לתפוס למישהו את המקום.

בכל מקרה הרוח המשיכה לעלות וקיבלתי החלטה לעגון באותו מקום ולא אכפת לי מכלום באותו הרגע. מה שעוד היה טוב במקום הזה, שהוא היה קיצוני ומתחת לרוח דבר שעזר לי בהיקשרות. אני בכלל מעדיף לעגון מתחת לרוח במקומות כאלה כי היא מרחיקה את הסירה כל הזמן מהרציף והשליטה במרחק הרבה יותר קלה. הרוח כבר הייתה 25+ קשרים אבל בכוון הנכון. הגעתי קרוב לרציף ע"י גלישה עם הרוח וברגע שהייתי ממוקם במקום שרציתי, הפעלתי מנועים לאחור בסל"ד גבוה ע"מ להתגבר על הרוח. כל שנשאר היה לזרוק חבלים, להעביר את המורינג קדימה, ולהדק חבלים. ברגע שנקשרנו, הרוח כבר הגיעה ל- 35 קשרים והחל לרדת גשם זלעפות. הים בחוץ כבר היה סוער, אפשר היה לראות רק את הקצף על המים. צפיתי שהולך להיות בלגן במרינה, וכך היה. ספינות החלו להיכנס בטרוף ולחפש מקום לעגון. הייתה גם ספינה אחת שלא הצליחה להתמודד עם הרוח ונזרקה על כל ספינות הדיג שהיו ברציף. בקיצור כאוס אחד גדול.

אחרי שעה, שקטה לה הרוח, הכול החל לחזור לקדמותו. הגשם פסק והים חזר להיות נוח כפי שהיה. התחלנו לסדר את הסירה וליבש את כל מה שנירטב. מלאנו מים במכלים והתארגנו לטיול באי.

משכנו את היום בטיולים לאורך הטיילת. מזג האוויר עדיין היה חורפי ולכן הסתפקנו בביקורות טיב המזון ב Egina. התחלנו בבדיקת הסופלקי, עברנו לקינוחים ולבסוף היינו חייבים לבדוק את הגלידה. וכל זה לפני ארוחת ערב שסגרנו בהמשך. חזרנו לסירה עם אספקה ליום המחר והעברנו את אחה"צ בדאחקות בקוקפיט. את הערב סיימנו בארוחת ערב של מלכים.

יום שישי 19/06/2015

Egina (37°44'41.44''N\ 23°25'36.88''E) - Alimos (37°54'40.28"N\ 23°42'4.96"E)

יום אחרון למסע, קמים בבוקר ליום שהחל מעונן ועם חלוף השעות את העננים החליפה השמש.  יצאנו לכוון Alimos בדרך עצרנו במעגן נחמד בחלק הצפוני מערבי של האי Egina  הנקרא Ag.Marina . במרינה יש מדרחוב נחמד ומלא בתי מלון  וגם חוף רחצה. היינו צריכים להעביר את הזמן עד אחה"צ כי את הסירה מחזירים ב- 17:00. למרות שאם נכנסים יותר מאוחר אף אחד לא אומר כלום. כמובן שלא הגענו בזמן, וגם לא נכנסנו לרציף הנכון. רק אחרי שנקשרנו וכבר כיבינו את המנועים הבנתי שזה לא המקום. הנענו שוב, ויצאנו למקום בו היינו צרכים לעגון. הפעם כבר חיכה לנו אנשי הצוות והיו מוכנים לקבל חבלים. שוב נקשרנו ואחרי שהכול היה בסדר התחלנו בסידור הסירה.

עוד בדרך, התחלנו בהכנות לארוחת  שישי והיום הוחלט שאוכלים בסירה. לפני היציאה מ- Egina הלכנו לשוק הדגים המדהים וקנינו דגים לשבת. מי שאוהב דגים אסור לו להפסיד את המקום. בינתיים הגיע צוללן לבדוק את הסירה ואיתו הגיעה גם מכלית הדלק. סיימנו את הביקורת זריז והכול עבר בסדר. התחלנו את ההכנות לשבת והדגים כבר כמעט היו מוכנים.

לאחר מסדר ניקיון של הסירה ישבנו לאכול. במרינה כבר  שררה אווירת השבת ושירת "שלום עליכם" נשמעה בכל המעגן.

את הסירה היינו צריכים לעזוב ב 09:00 אבל סגרנו עם בעל הבית שנעזוב ב- 10:00 ככה היה לנו עוד קצת זמן לישון.  בבוקר כבר חיכה לנו המיניובוס שסגרנו מבעוד מועד. הוא היה צמוד אלינו ולקח אותנו לאיפה שרק רצינו.  בתחילה עשה לנו סיור כללי בעיר. ראינו את האצטדיון  האולימפי, הספריה הלאומית, בית הפרלמנט והאקרופוליס.  לסיום עברנו בקניון ענקי שם העברנו את שאר הזמן עד להגעה לשדה התעופה.

לסיכום: היה מסע - שחבל על הזמן, החבר'ה היו סבבה, כולם הרגישו טוב והכול דפק כמו שעון.

בכל מסע אתה לומד דברים חדשים על עצמך, על היכולות והמגבלות שלך, עושים טעויות חדשות ומה שחשוב- לדעת לצאת מהם בשלווה ובלי לחץ.

תזכרו דבר חשוב שלמדנו בהרצאת מנהיגות ב"תשוט": הסקיפר הוא המנהיג בסירה, הוא זה שיקבע את הצלחת המסע אם לטוב או לרע, תפקידו לא רק לנווט את הסירה, אלה לנווט את הצוות שעליו הוא מופקד. ותאמינו לי שזה לא פחות חשוב ובטח לא קל. אז תהיו ערניים לסובב אתכם, מעודכנים כל הזמן במזג האוויר והכי חשוב תהיו קשובים ללב שלכם, הוא יביא אתכם רק למקומות טובים.

מקווה שנהניתם מיומן המסע.  אשמח לתת עוד פרטים למי שצריך.

ל ה ת ר א ו ת   בטיול הבא....