השכרת יאכטה באיים האיוניים - קיץ 2015

מאת שרון בר

יוני 2015

יצאנו מישראל שבעה חברים, למסע הפלגה על יאכטה ביוון באזור ששמענו כקסום, ושהתברר כקסום עוד יותר - האיים היונים.

האיים היונים הם שרשרת איים בצפון מערב יוון, האי הצפוני ביותר הוא קורפו והדרומי ביותר הוא זקינתוס. ביניהם יש את האיים לפקדה, מגניסי, קפלוניה, איתיקה, ועוד....

נחתנו באתונה ב- 25/06/15 בשעה 10:00 ומיד לקחנו את הרכב ששכרנו לנו מהארץ, רכב 9 מקומות מרווח שיכול להכיל 7 אנשים גדולים + מטען בנוחות מרבית, לנסיעה של 6-7 שעות, כולל הפסקות מרובות לקפה. יצאנו לדרך לעבר האי לפקדה, האי בו אנו אמורים לקבל את הסירה.

טיפ : הדרך לא פשוטה. אם מצליח לכם לטוס לקורפו ומשם לעבור ללפקדה ניראה לי שזה אמור להיות הרבה יותר מוצלח וקצר.

תכננתי להגיע יומיים לפני קבלת הסירה, כדי לנוח מהדרך וכדי לחבר את האנשים, שלא הכירו זה את זה, עד לפני ערב התדריך, כשבועיים לפני היציאה, דבר שהתברר בדיעבד כנכון וחשוב.

הגענו ללפקדה בשעה 18:00 ולאחר התארגנות במלון (מלון מצויין במיקום מרכזי HOTEL LEFKAS  מומלץ ביותר ), יצאנו לארוחת ערב באחת מהטברנות המרובות הפזורות בעיר.

יום שישי בבוקר

הלכנו לבקר את ינאיס, מנהל חברת הצ'רטר ממנה נקבל את הסירה. סיכמנו לדבר בבוקר למחרת, כדי לתאם את שעת קבלת הסירה, מוקדם ככל שיתאפשר לו ולאחר ההכנות והניקיונות.

משם המשכנו לטייל באי לפקדה, הרכב השכור שברשותנו שירת אותנו נאמנה. המשכנו לצפון מערב האי, לעיירה מקסימה בשם Agios Nikitas , השוכנת לחופיי הים היוני' חוף ים מקסים, בתי קפה ומסעדות על המים - שווה לבקר. משם המשכנו לעבר חלקו הדרומי מזרחי של האי לחוף שנקרא Vasiliki Bay . הדרך מפותלת ועוברת בהרים, בנופים מדהימים ועיירות קסומות. החוף נחשב לאחד החופים היפים של האיים. למרות יופיו לא נפלנו מהרגליים. לאחר הנאה מקצת ספורט ימי וארוחת צהריים חזרנו לעבר העיירה Levkas, לנוח ולהתכונן לקבלת הסירה.

יום שבת בבוקר

לאחר שיחה עם ינאיס סיכמנו על קבלת הסירה ב- 12:30. העברתי תדריך בטיחות לצוות והתחלקנו לשתי קבוצות, האחת יצאה לקניות למלא את היאכטה בכל טוב והשנייה לחתום על הניירת ולקבל תדריך מסירה ליאכטה .

בשעה 14:00 לאחר שהשלמנו את ההתארגנות על הסירה יצאנו בשעה טובה אל עבר האי Meganisi. הפלגנו אל העיירה הנקראת Vathi - הפלגה שאורכה כ 2-3 שעות כולל עיכוב סביב האי Skorpios  שהיה שייך לאונאסיס והיום שייך לג'ורג'יו ארמני. אי מדהים, לא ניתן לעלות עליו כי הוא פרטי ומאובטח לחלוטין.

העיירה Vathi  קסומה ביופיה. מעגן רחב עם חשמל ומים, מקלחות ושרותי כביסה מסודרים. העגינה הראשונה הייתה קצת מסורבלת, עם רוח בירכתיים שלא עזרה במיוחד. לאחר מספר ניסיונות וחיתוך של המורינג ליין עגנו בשלום. מסביב למרינה יש שלל טברנות יפיפיות. נהננו מארוחת ערב באחת הטברנות והלכנו לישון.

יום ראשון (היום השני להפלגה )

לאחר ארוחת בוקר מפנקת של ספינג' מתוק וספינג' עם ביצת עין פרי פיתוח מוחו הקודח של השף, יצאנו לעבר היעד הבא העיירה Sivota באי Lafkada.

בדרך לשם עברנו על "החדק " של האי Magnisi אל המערה הכחולה שמסתתרת לה בשליש העליון של "החדק ". העומק בקרבת המערה הוא כ 50-80 מטר, לא ניתן לעגון. יש להישאר על היאכטה ולהחזיק אותה על מנוע מול הפתח ולרדת בקבוצות עם הדינגי. זה במידה והים נוח כי בדרך כלל הים לא רגוע באזור וקשה לרדת. אולם מזלנו שיחק לנו והים היה רגוע לחלוטין, הצלחנו לרדת וליהנות כשעתיים סביב האטרקציה.

בצהרי היום המשכנו בהפלגה לעבר Sivota , עיירה קסומה מפותחת יחסית, עם מגוון גדול של טברנות, חנויות, שירותים, מקלחות וסופרמרקטים. יש חיבור לחשמל ומים על הרציף תמורת תשלום וכל הפסיליטי שצריך כדי ליהנות מעגינה טובה.

הגענו לקראת השעה 16:00 והרוח כבר נשבה בחוזקה, שוב ניסינו לתמרן את העגינה, גם הפעם הרוח והכישורים סיבכו אותנו עם המורינג, למזלנו ועם קצת עזרה מהחבר'ה מהחוף השתחררנו ונקשרנו בשלום .

יום שני (היום השלישי להפלגה )

יצאנו לעבר האי הדרומי ביותר בתכנון המסלול, האי Kefallonia. הפלגה בת 3-4 שעות בכינון ישיר.

בחרתי לעצור להפסקת צהריים באי Arkoudi . מפרץ מדהים, עגנתי בחלקו המזרחי, בעומק של 8 מטר ונקשרנו ים תיכוני לחוף המפרץ. האי לא מיושב והמפרץ נראה בתולי להדהים. שחינו, דגנו, אכלנו צהריים והמשכנו לעבר עגינת הלילה באי Kefallonia .

היעד המועדף עליי בתכנון המסע היה כפר הדייגים Fiskardo , אך הגענו אליו בשעה 15:00 לערך ולא נותר מקום עגינה ברציפים.

לאחר שהתגברנו על האכזבה החלטנו לשים פעמנו לעבר האלטרנטיבה, העיירה שנקראת Agia Eiffimai אלטרנטיבה שהתבררה כשווה ביותר ואף כעדיפה וכך לאחר כשעה וחצי של הפלגה הגענו אל העיירה.
Agia Eiffimai  שוכנת ממש במרכז החוף המזרחי של האי, בסמוך לעיר הגדולה Sami . יש בה מרינה יחסית גדולה. לא היה חסר מקום, עגנו בקלות והיה חיבור לחשמל ומים. מול מקום העגינה יכולנו להתקלח במקלחות תמורת 3 יורו. העיירה משופעת בחנויות, טברנות, מסעדות וסופרמרקטים.
בתכנון המסע תכננתי יום אחד כיום אדמה והוא הוקדש לטיול באי Kefallonia .

יום שלישי (היום הרביעי להפלגה)

למחרת, שכרנו שני רכבים קטנים ב-Sami ונסענו לטייל באי. נסענו לראות את האגם הנסתר, אחד מפלאי האי, בהחלט שווה ביקור ( כדאי להגיע מוקדם בבוקר, יש לא מעט אנשים שבאים לבקר באתר ).

לאחר שעה באגם הנסתר המשכנו לעבר צדו המערבי של האי לעיירה קסומה שנקראת Asoss .

הדרך ל- Asoss  מפותלת גם היא ועוברת בעיירות קסומות. הדרכים מוקפות בעצים רבים, זיתים, גפנים, משמשים, דובדבנים ושזיפים ועוד ועוד...מצאנו את עצמנו עוצרים וקוטפים פירות ישר מהטבע.
העיירה המופלאה Asoss  הקסימה אותנו, מעגן מוקף במסעדות, טברנות עם חוף ים מדהים. עצרנו שם לבירה ונשנושים, שחייה ומנוחה. לקראת  ערב נאלצנו לעזוב ולחזור ליאכטה שחיכתה לנו  ב-Agia Eiffimai  .

היום שעצרנו ובילינו על היבשה, עשה טוב לחבורה, נתן מנוחה מהים ויצר רעב לצאת שוב להפליג.

יום רביעי (היום החמישי להפלגה )

יצאנו מהאי Kefallonia   לעבר האי Ithaki . עמדו בפנינו שתי אופציות לעגינה באותו ערב באי. האחת, בכפר דייגים קטן ומומלץ בשםKioni   והשנייה, בעיירה הנפלאהVathy . בהתייעצות עם החבורה הוחלט לעגון בעיירה.

בדרך לשם החלטנו לשוט לעבר האי  Atokos , אל המפרץ המדובר כ"כ One House Bay . משך ההפלגה היה כ- 4 שעות ולקראת סוף הדרך, כשכבר הגענו לאי, הסבלנות החלה לעזוב, כולם מאוד רצו לעגון כבר. הגעתי לאי מכוון דרום-מערב והחבר'ה ניסו לשכנע אותי לעגון בחלקו הדרומי של האי במעגן שניראה קסום גם הוא. לא השתכנעתי והתעקשתי להמשיך אל עבר היעד.

לאחר מספר דקות הגענו לצידו המזרחי של האי ואז נגלה המפרץ המדהים. הים היה צבוע ב- 50 גוונים של כחול, העצים מסביב למפרץ היו צבועים ב- 50 גוונים של ירוק , "רק " החוף היה צבוע לבן.

המראה גרם לשבעה גברים לעמוד פעורי פה נוכח עוצמתו ויופיו של הטבע. עגנו במהירות, בעומק של 5 מטר, לא היתה רוח והסירה התנהגה יפה. המפרץ התמלא בעוד ועוד סירות ועדיין נישאר מספיק מקום להנאה מרובה לכולם. אסור לוותר על המפרץ, זהו אחד המקומות היפים שראיתי בחיי. נשארנו שם שעות רבות. אני באופן אישי גמרתי בקבוק יין לבן מקומי, שכנראה ביחד עם יופיו של הטבע שהיה סביבי התעצמו טעמיו.

שחינו, אכלנו ארוחת צהרים, ירדנו לחוף, ניסינו לדוג, צללנו עם שנורקל ואז הגיעה השעה להמשיך לחניית הלילה. הרמנו עוגן ויצאנו לעבר האי  Ithaki.

לאחר כשעה וחצי הפלגה הגענו ל-Vathy, המרינה בעיירה גדולה מאד ויש בה מקומות עגינה מרובים. יש חיבור לחשמל אך מים צריך לקנות ממכלית תמורת 6 סנט לליטר. העיירה משופעת במסעדות וחנויות, וגלריות של אומנים מקומיים. שווה להסתובב בסמטאות העיירה. את ארוחת הערב אכלנו במסעדת בשרים מקומית, מאוד פיתה אותנו הכבש המסתובב על השיפוד. כטוב ליבנו בבשר ובאלכוהול, הלכנו לישון עייפים אך מרוצים מאוד.

יום חמישי (היום השישי למסע )

עזבנו את האי Ithaki  לכוון האי Magnisi , היעד - עגינה ולינה בעיירה Spartochori.

בדרך עגנו באי Kalamos בחלקו הדרום מערבי , במפרץ יפיפה. הטלתי עוגן בעומק 8 מטר במרחק של 30 מטר מהחוף וחיזקתי עם ים תיכוני ממרכז הירכתיים. הסירה ניצבה ולא זזה. לאחר ניסיונות כושלים לדוג בישלנו לנו סיר מקרוני ברוטב סלסה. שחינו והתענגנו על הים הרגוע, החוף הסלעי והמים הקרירים.

לאחר מספר שעות הרמנו עוגן וכיוונו חרטום לכוון Maganisi  . הגענו למפרץ בשעה 17:00 לערך, חיכה לנו מקום עגינה אחד אחרון כאילו חיכו לנו שנגיע. העגינה ב- Spartochori לא כרוכה בתשלום. יש חיבור למים וחשמל בתמורה לארוחת ערב במסעדה המקומית השייכת לבעלים של המקום. מסעדה שווה בהחלט, על קו המים מדהימה בייחודיותה. במקום יש מקלחות ושירותים נקיים ללא תשלום נוסף.

יום שישי (היום השביעי להפלגה  )

כולנו הרגשנו שזה עומד להיגמר ולקחנו את הבוקר הכי לאט שאפשר. ירדנו עם הדינגי לחוף הקרוב, שחינו, שתינו קפה במסעדה המקומית, עשינו הכל כדי להרוויח עוד כמה דקות של עונג. בשעה 12:00 לערך עזבנו את המעגן כדי למצוא מקום קסום נוסף באי Magnisi . האי עשיר במפרצים קסומים ולאחר כחצי שעה הפלגה מצאנו את שביקשה נפשנו. הורדנו עוגן והתארגנו לארוחת הצהריים היומית, כמובן כולל שתייה, ירידה לחוף ושאר הנאות היום...

בשעה 15:00 לערך הרמנו עוגן בפעם האחרונה לטיול הזה, והפלגנו לעבר המרינה ב- Levkas ,
לאחר כמה דקות הפלגה עם מנוע עלתה רוח מכיוון צפון כ- 15 קשר. לא ויתרנו על ההזדמנות, פתחנו מערך מלא של מפרשים, היאכטה טסה במהירות של 8.5 קשר בגלסים ממזרח למערב.

בשעה 18:00 עגנו בפעם האחרונה במרינה, יאניס יצא לקבל את פנינו בשמחה. לאחר מקלחת והתרעננות יצאנו לעיירה לאכול ארוחת ערב ולסכם את המסע.
למחרת, בשעה 09:00 עזבנו את המרינה ואת האי Lafkada  ושמנו פעמנו לעבר אתונה.

תם ונשלם מסע מופלא באזור קסום להפליא. אל-הים, פוסידון, פרגן לנו בים נוח, ברוחות נעימות (ולא מקשות במיוחד ) ובמזג-אויר נפלא.