הפלגה קסומה בסרדיניה וקורסיקה - 2015

מאת אסף אונגר

יוני 2015

05.06.15 יום שישי - רומא

יצאנו לדרך בבוקר יום שישי בטיסה לרומא. 8 זוגות של חברים טובים.

נחתנו בשעה 10:00 ויצאנו ליהנות בעיר הבירה של איטליה. המלון היה ממוקם במרכז העיר. ארוחה טובה, גלידה מעולה, קניות וכמובן האתרים המרכזיים של רומא שגם אם פסחנו לידם עדיין מרשימים.

06.06.15 יום שבת - אולביה

בבוקר יום שבת טסנו מרומא לאולביה. קיבלנו את היאכטות - 2 קטמרנים Lagoon 450, ביקרנו בסופר ובשעה 16:00 יצאנו לדרך.

התכנון המקורי היה לצאת לפני 14:00 ואז לעשות עגינת טבע בקאלה די וולפה. קאלה די וולפה הינו מפרץ טבע מרהיב, על החוף באזור בו צולם המרדף אחרי ג'יימס בונד בסרט "המרגלת שאהבה אותי" כאשר רוג'ר מור בסוף נוסע לתוך המים ושולח טיל למסוק שרדף אחריו.

מאחר ויצאנו מאוחר יחסית, הלג הראשון היה אמור להיות קצרצר עד פורטו רוטונדו אבל בסוף משכנו עוד קצת ועגנו לילה ראשון בפורטו צרבו. הלילה לא היה יקר כמו שחשבתי. ציפיתי ל- 250 יורו עגינה אבל בפועל בגלל שזה היה לפני העונה, עלה רק 150 יורו.

פורטו צרבו נחמד למי שאוהב מותגים. אני פחות התחברתי למקום. בגדול- ממליץ לדלג עליו.

07.06.15 יום ראשון – בוניפציו

בבוקר יום שבת עשינו עוד לג ארוך עד בונופציו שבדרום קורסיקה.

רצינו להגיע מוקדם כי אחד החברים רצה לבקר משפחה קרובה שגרה בקורסיקה.

אם אין לחץ רצוי לעשות עצירה בדרך באחד ממפרצי הטבע הנדירים שבשמורה. בונופציו מדהימה. יש אינטרנט ואסימונים למקלחת. חובה לטפס לעיר העתיקה ולהסתובב ברחובות הצרים והיפים של העיר. המקום מהמם. מלא חנויות קטנות ומסעדות. כמובן שאפשר לבקר בבית שבו נולד נפוליאון. הכי חשוב, זה פשוט ליהנות מהנוף המרהיב שנגלה מהצוקים. מחיר העגינה 146 יורו.

08.06.15 יום שני – לווצי וקאבלה

בבוקר יצאנו לכיוון האיי לווצי שהוא דרומי לאיי קאבלה.

עגנו במפרץ הדרומי של האי. אחד ממעגני הטבע היפים שראיתי בחיי. עם הדינגי הקפנו את שני האיים. בחלקו הצפוני של קאבלה יש עוד מעגן טבע מרהיב. ללא ספק אחד המקומות הכי יפים שביקרנו בהם.

09.06.15 יום שלישי - שמורת הטבע לה מדלנה

האי לווצי היה כל כך יפה שממש לא מיהרנו לצאת ממנו.

לקראת 11:00 עשינו לג קצר לכיוון הבריכה שזה חיבור של שלושה איים סנטה מרייה, בודלי וראזולי.

האיזור במרכז האיים מרהיב, אבל צריך להיות עירניים מאוד כי יש בו הרבה שרטונות.

חוץ מהמיקום במרכז בסנטה מרייה יש עוד מעגן טבע מרהיב שאסור לפספס.

בשעה 15:00 יצאנו לבקר בעיר לה מדלנה שנמצאת בחלק הדרומי של האי לה מדלנה. עגנו במרינה קאלה גבטה שאני חייב לציין שהשירות במרינה ברמה מאוד גבוהה. עגנו באי כשעתיים, טיילנו, הצטיידנו וחזרנו ללילה בטבע  במפרץ הכי דרומי באי ספארג'י. בדיוק מתחת לסלע בצורת מכשפה וחוף לבן ומדהים. מקום חובה שאסור לפספס. מחיר לינה לכל השבוע בשמורה 80 יורו.

10.06.15 יום רביעי קננגיונה

ביום רביעי ידענו שמזג האויר הולך להשתנות והרוח תעלה וכנראה שלא יהיו לנו עוד לילות או ימים של טבע. אז ממש לא מיהרנו לצאת מהמקום הקסום בספרג'י.

בצהריים יצאנו לכיוון האי קאפרה ועגנו במפרץ מול הקלאב מד הנטוש.

ממש לפני ההגעה חייבים לשם לב -  יש שרטון בגובה המים שלא מסומן במפות.

המפרץ מרהיב ביופיו, יש שם חול לבן עם קצת חצץ, יער אורנים ובקתות עץ חמודות. המים בצבע נדיר, פשוט מקום עצירה חובה.

בשעה 17:00 יצאנו לכיוון פלאו ולמזלנו לא היה שם מקום בשבילנו.

בהמשך היו לנו שתי אופציות. האחת קנינג'יונה והשניה קצת יותר שקטה וקטנה - קאפה דורסה. בסוף החלטנו להכנס לקנינג'יונה ולא התאכזבנו. עיירה קטנה, שלושה רחובות סה"כ,  שיש בה מסעדות טובות ושוק ברחוב הראשי שנפתח כל ערב. לה-זאטרה, כנראה המסעדה הכי יוקרתית בקנינג'יונה, לא הייתה משהו ולא שווה את הכסף. אבל קצת יותר קרוב למרינה יש מקום בשם טאבולה-אזורה שתמיד מלא. בערב השני הזמנו שם מקום והיה טעים וזול יחסית למסעדה הקודמת. עלות העגינה בקנינגיונה 120 יורו.

11.06.15 יום חמישי - טיול ביבשה לארזקנה , פלאו וקאפה דורסה

בבוקר יום חמישי החלטנו לא לצאת מהמרינה בגלל תנאי מזג האויר. שכרנו אופנועים (30 יורו לאופנוע) ויצאנו לדרך, הפעם ביבשה... התחלנו בביקור בקאפה דורסה. אחד המקומות הגבוהים באזור עם נוף של 360 מעלות שמשקיף על כל סרדיניה. שווה לטפס על ההר ברגל. בהמשך נסענו לפלאו שהיא עיר קצת יותר גדולה מקנינג'ינה אבל אין בה את הקסם של קנינג'יונה. אכלנו ארוחת צהריים חביבה על המרינה. משם המשכנו לעיר הבירה של המחוז, ארזקנה, שבאמת אין בה כלום חוץ מאולי בית קפה נחמד.

שאלנו נערים מקומיים מה יש לעשות בעיירה והם ענו בכנות... "כלום".

הנופים יפים והיה טיול נחמד.

12.06.15 יום שישי פורטו רוטונדו.

למרות מזג האויר הסוער יצאנו ללג של שעתיים לפורטו רוטונדו. בדרך פגשתי בפעם הראשונה מהירות רוח של 60 קשר. לא היה נעים וגם עף לי מזרון אחד למים אבל גם זו חוויה.

פורטו רוטונדו אחד המקומות הכי קסומים שביקרתי - פשוט חובה אסור לפספס.

מרינה קטנה ועגולה מלאה בחנויות מסעדות ובארים. הכול מוטמע יפה באדריכלות גאונית. מלא גשרים ופיאצות קטנות. כל סימטה היא קסומה ובכל רגע מגלים מקום מרהיב אחר. במרינה יש כנסייה (מתחת למגדל הפעמון) – בקלות אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בגלריית אומנות מודרנית. יצירת אומנות בפני עצמה.

בצהרי היום ובחצות מצלצלים פעמוני העיירה וזה בהחלט תורם להרגשה הנפלאה שיש במקום הנפלא הזה. מומלץ מאוד.

הגלידה במסעדה במרכז מצויינת. פיצה בפומפודו חלשה ולמרות שנראה כאילו מדובר בפיצרייה ותיקה וטובה, נפלו ברוב המנות. לדלג עליהם.

בערב בבר הפיראט, הייתה מוזיקה חיה. שתינו ושרנו היה ממש נחמד, בעל הבית הזמין אותנו לבקבוק יין לבן משובח. מחיר עגינה 60 יורו.

13.06.15 יום שבת חזרה לאולבייה

התכנון היה להעביר את הלילה האחרון בטבע, במפרץ של טבולרה, או לפחות לבלות שם כמה שעות. אבל מזג האוויר לא אפשר אז חזרנו לבסיס באולביה.

השלמות אחרונות בסופר לדברים מיוחדים שרוצים לקחת לארץ (פרמג'ן למשל שבדיוטי פרי עלה פי 4!!) והופ - לשדה התעופה. זהו, נגמר שבוע נפלא. בוודאות נחזור שוב, הפעם כנראה לשבועיים, שבוע אחד פשוט לא מספיק למקום הקסום הזה.