השכרת יאכטה בקרואטיה - יולי 2015

מאת נטלי סומך

יולי 2015

17/7 - נחיתה בטרוגיר

טיסה דרך וינה. לאחר ששמנו את המזוודות בחדר, יצאנו למרינה למשרדים של pitter  . נאמר לנו שמומלץ להגיע למחרת בבוקר מוקדם להשלמת הניירת הדרושה לקראת קבלת הסירה, Lagoon 380  שנת ייצור 2015 , שתתקיים אולי ב-15:00 .

התחלנו לסייר בעיר. בדרך הגענו לסופר גדול בו התחלנו להצטייד במצרכים שאינם דורשים קירור ולא כבדים מידי.

ארוחה במסעדה על הטיילת ולישון.

18/7 – קבלת הסירה

לאחר שאכלנו ארוחת בוקר, ב-09:00 הגענו שוב למשרד והשלמנו את התהליך לקראת קבלת הסירה. נמסר לנו שאם היא תהיה מוכנה לפני 15:00 יודיעו לנו וכך היה. ב-14:00 עלינו לסירה.

השלמנו קניית מצרכים במכולת הקטנה שליד המשרדים. מי שבא מטעם pitter  מקבל הנחה של 20%. בשעה 16:30 השלמנו את הכל אך מכיוון שהיינו רק בעלי ואני והיו רוחות די חזקות, הוחלט לדחות את היציאה למחרת בבוקר.

19/7- Milna

יצאנו בשעה 07:30 לכיוון milna  ורק אז שמנו לב שה-pilot book  בגרמנית. למזלנו, לקחתי ממשרדי aci  בטרוגיר חוברת על הפלגה בקרואטיה בה היו כל האינפורמציות המפורטות לגבי מקומות עגינה בדיוק כמו ב-pilot book . כ-1/2 שעה לאחר תחילת ההפלגה כבר זכינו לראות דולפינים.

הים פלטה, בלי טיפת רוח. מפליגים על מנוע. מגיעים ל-milna  ובכניסה בצד שמאל כבר מישהו מסמן לנו. מדובר במרינה פרטית מקסימה עם חשמל, מים, מקלחות. עגינה חלקה על מורינג. ירידה מהספינה והליכה של 2 דקות למקום מדהים מסודר לשחיה. חשוב לא לשכח נעליים למים כי הכל סלעים ואבנים.

אחה''צ הליכה של 10 דקות לכיוון העיר. ארוחת ערב ו....לישון.

20/7 – Vis

8:000 יציאה והפלגה של כמעט 4 שעות לכיוון vis . גם הבוקר הים פלטה אך ככל שהתקרבנו לאי, הרוח מתחילה לעלות ומאפשרת לנו לפתוח מפרשים. העגינה גם חלקה, על מורינג, וגם כאן מדובר במרינה פרטית מסודרת שגם כוללת חשמל, מים ומקלחות (לא רבות ויש צורך להמתין בתור).

שכרנו אופניים ל-4 שעות והתחלנו לסייר באי.

21/7 – Vela Luka

יציאה מוקדמת ושוב, דולפינים מלווים אותנו לפרק זמן קצר. רוח נעימה והפלגה על מפרשים בחלק מהזמן. הגעה למרינה שאין לה הרבה מקומות עגינה ולכן, למרות שהיה מקום פנוי, הוא שמור לסירות הקטנות יותר (לנו היה קטאמארן). נשלחנו להיקשר על בויה. מכיוון שאמרנו שאנחנו רק 2 על הסירה, באו לעזור לנו להיקשר.

ירדנו עם הדינגי לנמל ולקחנו אוטובוס ל-korcula . מדובר בנסיעה של שעה וחצי. שווה ביקור.

חזרה לסירה ב-20:30.

22/7 – Palmizana

היום מצטרפים אלינו זוג חברים שמגיעים ל-hvar במעבורת. בכניסה למרינה כבר יצאה סירה של משטרת הנמל שמפנה אותנו לעגינה ב-palmazina. מרינה מקסימה של aci  מסודרת באמצע יער של אורנים. קבלנו 10% הנחה מכיוון שבאנו מחברת pitter. עגינה על מורינג כולל כל הנוחיות.

יצאנו ב-taxi boat שפועל במרינה 24/24 לכיוון hvar  כדי לאסוף את החברים שלנו. חום כבד מנע מאיתנו לעלות למבצר. חזרנו למרינה ויצאנו ברגל לאחד המפרצונים לשחיה מרעננת ולארוחת ערב באחת המסעדות שבמפרצון.

22/7 – מפרץ Sesula ב- Solta

הפלגה לכיוון האי ללא הרבה רוח. ביום שני כבר דאגתי להזמין מקום במסעדת simis שנמצאת במפרץ sesula  (המסעדה השנייה בחלק העמוק של המפרץ ממש לפני הכניסה ל-maslinica). האורחים של המסעדה מקבלים מקום עגינה שמור על מורינג או על בויות ובהתקרבות למסעדה, באים עם דינגי לסמן לך את המקום השמור לך וגם עוזרים לך לעגון. לצערנו, ידענו שמתקרבת סערה לאזור, אבל לא תיארנו לעצמנו שהיא תתפרץ ממש כשניכנס לעגינה. רוח מזרחית של לפחות 50 קשר כולל גשם, ברד וברקים הפך את כל העגינה למבצע צבאי רציני (הכניסה היא מצפון מערב) ולמרות העזרה, רק לאחר כמעט 45 דקות הצלחנו להיקשר ל-בויה (בנוסף עוד 2 חבלים מאחורה) ולהרגיש סוף סוף בטוחים.  למסעדה, באו לאסוף אותנו עם דינגי וזכינו לארוחה לא פחות ממדהימה. שווה כל רגע !

23/7 – חזרה ל-Trogir

התחלנו את החזרה די מוקדם כי ידענו שעלינו להשלים את משימת התידלוק. בהתאם להמלצות, פנינו לכיוון rojak ולמרות שהגענו ב-11:00 כבר היו כ-30 ספינות ! בהמנה לתדלוק. ידענו שיקח לנו לפחות 4 שעות עד שתורנו יגיע. החלטנו שנעשה זאת ב-trogir למרות שידענו שקיימת בעיה קשה מכיוון שרק סירה אחת יכולה לתדלק כל פעם. הגענו לטרוגיר, ואכן, נעשה לנו שחור בעיניים. החלטנו לוותר על תדלוק ולשלם את מה שידרשו. לאחר העגינה נגשתי למשרדים של pitter  והסברתי שלא הצלחנו לתדלק. להפתעתי הם אמרו שהם יודעים שיש בעיה קשה ולכן הם לא לקחו מאיתנו את הקנס של 50 יורו עבור החזרת הסירה ללא תדלוק. הם עשו את החשבון בהתאם לשעות מנוע (שזה הנוהג) כאשר מחשבים 5 ליטר לשעת מנוע. חשוב לציין שצריך לשלם במזומן (לא באשראי) ביורו או קונה. נאמר לנו גם שמומלץ לתדלק ביום חמישי ולקחת ג'ריקן של 5 ליטר להשלמת החסר (בסירה שלנו היה ג'ריקן אך לא חשבנו על הפיתרון הזה). באו לבדוק את הסירה ולמחרת ב-08:30 עזבנו אותה.

הפלגה מדהימה עם נופים מקסימים ולמרות שב-3 ימים הראשונים היינו רק בעלי ואני על הסירה, הסתדרנו ללא בעיה בזכות המרינות המסודרות שלא דורשות זריקת עוגן.

שווה כל רגע ו....תודה רבה לשירי על כל הטיפים לקראת ההפלגה.

מכאן, השכרנו רכב ונסענו לטיול של שבוע בסלובניה.