שבוע שייט זוגי בקורפו יולי 2015

מאת מיכל פריד

יולי 2015

10.07.2015

יצאנו בזוג להרפתקאה של שבוע שייט בקורפו.

אפשר לטוס בטיסה ישירה אולם אנחנו החלטנו לתפוס את טיסת הבוקר לאתונה - נוחתים בשמונה, וטיסת המשך לקורפו בצהריים. מאחר ואין עלינו מזוודות יש לנו 5 שעות לטייל באתונה. מספיק זמן לקפוץ לטיול קצר, ליהנות מסימטאות הפלאקה ומראה האקרופוליס ולהצטייד בכובע קש לקראת הימים הבאים. מזג האויר צפוי להיות בהיר וסביב ה-30 מעלות ביום.

הטיסה מאתונה לקורפו חולפת מעל כמה מהאתרים שנפליג אליהם, הזדמנות להצצה ראשונה על המסלול...

בסיום
ארוחת  הערב
נהנים מהקינוח
המסורתי של קורפו
- פאי לימון ויוגורט
עם אגוזים ודבש

הבית הכתום בפריטטי

נחום מתחיל להינות מחיי הים. יש תקוה לסיבוב זוגי בים התיכון.
הופעות יווניות במפרץ מונגוסיני

המלון הקרוב ביותר למרינת גוביה בקורפו הוא TELESILLS, אבל היה מלא. אז בחרנו את מלון SILVER BAY, גם הוא במרחק הליכה ונמצא ברחוב הסמוך לבית החולים של קורפו. בערב יצאנו לסיור מקדים בסביבה ובמרינה. ברחוב הצמוד לכניסה הראשית יש חנויות לציוד ימי. בתוך המתחם, סמוך לכניסה הראשית, מינימרקט ורחוב עם מגוון מסעדות. מי שרגיל למרינה בהרצליה ירגיש בבית... הסופרמרקט עושה משלוחים לסירה. כדאי במיוחד להעזר לרכישת מים, בירה,יין וכדומה.

אם שכרתם מסנסייל או מורינג מומלץ שהמונית תיקח אתכם עד המשרדים. זה יותר מקילומטר הליכה שמאלה מהכניסה הראשית ועם מזוודות לא מומלץ. שירותים ומקלחות - ספרתי לפחות שלושה מבנים לאורך המסלול ובאלו שביקרתי היה מאוד נקי ונעים.

מתכננים בדיקות קבלה לסירה. נחום: כננת עוגן, דינגי ומנוע חוץ ומכשירי ניווט. מיכל: מפרשים, ציוד פירוטכני, מנוע, היגוי, מיכל מים ודלק ומבט מקיף על תקינות הסירה.

11.07.15

המלון שלנו בקורפו, סילבר ביי, נמצא בסביבה כפרית. יש בחצר בריכה והיחס משפחתי וחם. החדר בסיסי אבל נקי. הנוף מזכיר את הרי יהודה. מזג אויר חם ולח.

ב-12:00 הגענו למרינה. הסירה מוכנה למסירה על הרציף של סנסייל. לאחר קבלת הסירה הצטיידנו במצרכים ובכפפות עבודה לנחום. יצאנו לסיור בעיר וארוחת צהריים והתארגנו לצאת ב-17:00 צפונה, לכיוון סן סטפנוס. השקיעה בשמונה וחצי בערב, יש לנו זמן ואנו מצפים להעביר אחר צהריים של כיף.

בשעה 20:57 אנחנו עדיין מתלבטים אם לעגון ב-Agani Bay  או ב- Calami וב- 22:45 עשר דקות לפני חשיכה זורקים עוגן בעומק 7 מטר מול הרוח ומדוממים מנוע.

12/07/15

מתעוררים ב-07:00. בלילה היתה רוח חזקה (בורה) אולם לפנות בוקר היא שכחה והתעוררנו לשלווה פסטורלית במפרץ. כל הסירות באותו כיוון - מול הרוח.

11:39 - ארוחת בוקר מפנקת ואחריה יוצאים לכיוון סן סטפנוס לשחיית בוקר. לאחר הפלגה של שעה הגענו לסן סטפנוס. מפרץ קטן, מוגן וחמוד. מתאים לשחייה ואולי לצהריים. עוגנים על עוגן ושוחים לחוף, מרחק קצר מהסירה. לאחר שחזרנו נחום נזכר שהוא רוצה לקנות קמח להכין אוכל לדגים, אז חתרתי עם הדינגי וקניתי מעט קמח במכולת השכונתית.

14:56 - מפליגים בגבית קלה למועדון השייט מדרינה ליד העיר העתיקה להצטייד במים. המיכל שלנו קטן, רק 140 ליטר.

17:25 - מרינת מדרינה מלאה עד אפס מקום. בכניסה שלט ועליו ערוץ הקשר 68. עולים מולם בקשר ומציינים שרק מבקשים למלא מים. אנחנו ועוד סירה מסתובבים במעגלי המתנה בכניסה למרינה. לאחר מעט המתנה בכניסה למרינה, מסמנים לנו להיכנס עם חרטום לרציף. נער המים מקבל חבל היקשרות שהעברנו מהירכתיים לברווז חרטום, ומוסר לנו מורינג אחד להיקשרות קצרה. לאחר שקיבל 10 יורו, מסר לנו את צינור המים למילוי המיכל.

ממשיכים דרומה כ-10מייל לפרטיטי לעגינת לילה. כל הדרך היא מול רוח חלשה על מנוע.

19:04 - מפרץ פרטיטי הוא המפרץ הדרומי בקורפו, לפני שעוברים לאי פקסוס או לייבשת יוון. שיירה של יאכטות והבית הכתום בקצה האי מקלים על הזיהוי. המפרץ ידוע במים הרדודים. עגנו בעומק 4 מטר.
השעה 7 בערב וחם מאוד עדיין. בגלל המרחק לכפר החלטנו להרכיב את המנוע לדינגי. עם משוטים החתירה ארוכה מדי.

מפרץ פרטיטי הוא גן עדן לדייגים. יש להזהר בכניסה, מצפון מזרח מונחות רשתות רבות המסומנות עם דגלים שחורים ולבנים. יש משהו קסום במקום חדש. לעת ערב מתמלאות הטברנות הרבות בתיירים, המים משנים גוונים וצי הסירות מואר באורות עגינה.

13/07/15

הבוקר נחום בודק אם הדגים בקורפו אוהבים בצק...

13:30- עדיין בפריטיטי. ירדנו עם הדינגי לחוף. השארנו על הסירה סימן עגינה יום  2 עיגולים שחורים. החוף כולו חול זך ומי שצמא או רעב יכול להתכבד במסעדת פרדייס... או גן עדן בעברית. מומלץ לחובבי השלוה שלא ממהרים למקום הבא.

16:00 - פנינו לאי פקסוס למפרץ לאקה. רואים את קצה האי קורפו מימין ובאופק את פקסוס. מפליגים על מפרשים בקדמית ללא מנוע כ- 4.5 קשר. הסכנה העיקרית היא המנועיות והרחפות. נחום לא אוהב את הגלים שהן יוצרות.
17:07 - נחום לא מותר על ארוחת הערב בסגנון מאכלי ים ומנצל את הלג לפקסוס לדוג משהו עם השרקה.

18:35 - עוגנים במפרץ לאקה באי פקסוס. כשמתקרבים למפרץ, נראה שהוא מלא עד אפס מקום. זה מטעה ! לאחר דיון קצר וסקירת האלטרנטיבות החלטנו לבחון מקרוב. בצד המערבי עשרות יאכטות בעגינה ים תיכונית אולם מצאנו מקום טוב באמצע המפרץ על עוגן. המים בצבע טורקיז וצלולים ואנו רואים את העוגן מונח על הקרקעית כ-2 מטר עומק. המקום נראה מבטיח ושמח לאחר השקיעה. אני ממליצה להיכנס לאט ובביטחה ולמצוא מקום קרוב יותר לעיר. שם גם המפרץ מתרחב.

22:00 - לאקה הינה כפר שמח שוקק בתיירים. היכן לאכול זו לא בעיה. קיבלנו המלצה על "החצר של סטסינוס" הנחבאת מהכיכר הראשית, אבל גם לאורך הרציף ובכיכרות יש טברנות שוקקות.
לידינו עוגנת סירה עם מערכת חשמל סולארית ומעקה ליד התורן המאפשר אחיזה בים סוער ומקום לפנדרים ברגיעה. סידור נהדר לשייט ממושך.
אם רוצים למלא מים בלאקה יש לפנות למלון ולבקש את הצינור.

אחרי שהתחדשתי בשמלת קיץ קיבלנו מהמוכרת הנלהבת את ההמלצות הבאות: להקדיש יומיים לפקסוס. לבלות בבוקר בחופים עם החול הזהוב ומי הטורקיז באנטיפקסוס במפרץ וריקה או ווטומי. אחר כך לחזור ולרכב על אופניים או אופנוע למערב האי לארימיטיס - כ-4 ק"מ מלאקה למצוא את הבר ולחכות לשקיעה בשמונה בערב....

14/07/15

09:15 - אנו בדרכנו לאנטיפקסוס.
כל האגדות על אנטיפקסוס מתגשמות. מפרצים חוליים עם מי טורקיז צלולים, מעוטרים במערות כחולות מצידיהם. היה שווה לעבור את הקטע הגלי והסוער 5 דקות מפקסוס ולעגון בשערי גן העדן. האופנה פה היא טופלס והתחביב הוא להצטלם כך. בחרנו להגיע אחר הצהריים כשהחוף שקט. אמנם הטברנה והקפה נסגרו, אך הבאנו הבוקר מהשוק של לאקה שקדים אגוזים פירות ובירה, כך שנעביר פה בכיף כמה שעות עד השקיעה עם ספר טוב או סתם חלומות.

19:45 - חוזרים לאי פקסוס לעגינת לילה. המלצה על מפרץ מונגוסיני שיש בו טברנה עם הופעות יווניות. המוסיקה בטברנה החלה ב-10 בלילה עם רדת החשיכה במפרץ. אפשר ליהנות מרחוק, מהיאכטה, או לרדת עם הדינגי. כמובן שבחרנו להצטרף לשימחה מקרוב!!!

15/07/15

10:00 - יוצאים. אנחנו רק 2 אנשי צוות ומתכננים היטב את הצעד הבא. פנינו לגאיוס לעגינת ירכתיים ואנו מנצלים את הים הרגוע כדי להכין חבלי ירכתיים להטלה בגישה לרציף. בגאיוס, חלק מהאזורים על הרציפים לאורך הרחוב הראשי אסורים לעגינה, בין 10:00 בבוקר ל-17:00 אולם ניתן למצוא מקום מותר בעצה אחת עם התושבים בשעות הצהריים המוקדמות.

מתכננים לשכור קטנוע ולטייל בצדו המערבי של פקסוס באיזור המערות הכחולות.

13:00- בגאיוס - לאורך הרציף מסעדות ובתי קפה, ובערב הרעש בעייתי. נעלנו את הסירה בלילה.

דברים שרואים ממעלה האי: יש הרבה מפרצונים שאין אליהם גישה עם היאכטה. אז הכי טוב לעגון במפרץ הראשי ולהגיע עם הדינגי למפרץ אליו באים המקומיים. ראו את דוגמת לונגוס. וגם לימונדה טריה צזיקי וסלט יווני מרעננים את הצהריים.

17:00 - מפרץ ארמיטיס, מומלץ בחום כמקום הרומנטי ביותר בכל פקסוס וקורפו לשעת השקיעה. המקום נחבא אחרי דרכי יער ושביל ירידה תלול.  .

16/07/15

12:00- יוצאים לכיוון פארגה. הגעה למקומות חדשים מהים מזמנת ראיה אחרת מזו שאנו רגילים בטיול יבשתי. בנוסף, האתגר שבתפעול היאכטה מהנה כשמתגברים על כל המכשולים ועבודות הסירה.

היתה התלבטות לגבי המסלול מפקסוס צפונה. אפשרות אחת היתה להפליג כ-3 שעות למורטר באלכסון ולבלות שם מהיום בצהריים כיממה. אפשרות שניה התחשבה בנחום שסובל מהפלגה ממושכת ולחלק את הדרך. קטע אחד לפארגה כשעתיים בים חלק עם רוח קלה מאוד. שחייה והתרעננות עד שעות אחר הצהריים ואז לנצל את הרוח העולה לפנות ערב ולהפליג את הקטע השני למורטר. בחרנו באפשרות השנייה. וכמובן שבחרתי גם בגלל ההמלצות על פארגה כעיירה היוונית היפה באיזור.

מפרץ פארגה עצום, אולם לא ניראה כלל מרחוק כשמתקרבים מצפון מערב... צריך להאמין למכשירי הניווט ולא לסמוך על מראה עיניים. בעונה זו יש סירות רבות וניתן לראות היכן הן נכנסות...לעיתים קרובות הן יסמנו את הנתיב הנכון למפרץ המבוקש.

14:17 יללה, קופצים למים ושוחים לחוף.

16:00 - טיפסנו על צלע ההר לטברנה Flisov Taverna. תוך שאנו שומרים קשר עין עם היאכטה במפרץ ולומדים כמה כבוד נותנים פה ללימונדה.

למפרץ שבו שוכנת רוב העיר פארגה אין גישה ליאכטות. אפשר להגיע עם היאכטה למפרץ שמעבר לגבעת המבצר ובו נפרש חוף הים. אולם מומלץ ביותר לטפס רגלית על הגבעה לשערי המבצר ולצפות על העיר.

20:54 - עוזבים את פארגה, פנינו לסיבוטה מורטר, עם חופי החול האינסופיים. בגלל השעה החלטנו לעגון באזור הדרומי. רואים כמה תרנים ומוצאים מעגנה בשיטת עגינה ים תיכונית. עגינה במפרץ במזרחי, עוגנים בעומק 2.5 מטר ובמרחק 7 מטר מהסלעים. ניגשים עם דינגי להיקשר לסלע ומשם מקצרים את החבל הקשור לברווז ירכתיים בסירה.

17/07/15

טיפ קטן לחברינו השייטים:  בסירות רבות אין ממיר זרם מ-12 ל-220 וולט. מומלץ להצטייד בארץ ואם שכחתם ניתן לרכוש בחנויות לציוד שייט ושנדלירים בקרבת המרינה. תביאו גם מפצל ומאוורר נייד. כדי שכאשר אין רוח, הקפה של הבוקר יקבל משב מרענן בקוקפיט...

מעל המפרץ שעגנו, דרומית למורטר, מתנשא מלון בסגנון קלאב מד. על החוף ניתן לשכור את כל סוגי פעילויות הספורט הימי כולל סאפ, גלשני רוח, קייקים וסקי מים. אני מתפנקת עם קפה קר - פרפה מהבר של המלון.

14:30 - מחכים לאיש המים תומס שיפתח לנו את הברז... במורטוס הספסל משמש גם מסתור לעמדות טעינת חשמל ומים.

תעריפי המים לטנק של 120 ליטר:

במרינה קורפו בעיר העתיקה - 10 יורו
בלאקה - 5 יורו
בגאיוס - 10 יורו על מים וחשמל
ובמורטוס - 3 יורו !

...... עגינה לא עלתה בשום מקום...

17:22 - מפרשים בקדמית. חוזרים לקורפו עם הרוח של אחר הצהריים. לסיכום - מורטר פנינה, לא יקרה ומומלצת לחובבי ספורט מים לסוגיו.

20:25 - השמש עוד מעט תשקע ואנו כבר רואים את המבצר של קורפו. מקווים לעגון לפני רדת החשיכה. בדרך ממורטר לקורפו רוח חרטום וגרר של דינגי האטו אותנו מעט.

21:30 - הדרך ממורטר לקורפו ארכה לנו כ-4 שעות. הגענו בדקות אחרונות לפני השקיעה. בשעה הראשונה והאחרונה רוח קדמית ערה תרמה לצמצום מהיר יותר של הטווח. שעה שנייה היתה ללא רוח ובשעה השלישית קיבלנו רוח מול החרטום שהאטה את ההתקדמות שלנו והעלתה מעט גלים קצרים. לבסוף עגנו דרומית מזרחית לעיר העתיקה יחד עם כל היאכטות בעומק 3 מטר. הספקנו להרכיב על הדינגי את מנוע העזר לבילוי בעיר אחרי ארוחת הערב. לילה אחרון לפני סיום השיוט.

18/07/15

09:00 - מחזירים ציוד. Thank you Johny.

יש לנו עוד יממה ליהנות מהאי בכיף. אז שוכרים קטנוע ופנינו לסידארי.

17:20 - סידארי היא עיירת חוף תוססת. חוף רחב והאטרקציה היא התחפרות הים בגבעות הכורכר. המקום שייך לאוהבים

19/07/15

13:00 - את הלילה האחרון בילינו בקורפו העתיקה על סימטאותיה המתפתלות, אין ספור הטברנות וחנויות עם מזכרות לתיירים.
הבוקר קיבלנו המלצה להגיע לחוף פלאוקסטריצה PALEOKASTRITSA כ-10 ק"מ מערבית לקורפו. במלון הדריכו אותנו לטפס תחילה לתצפית נוף בכפר הציורי LAKONES שמעל המפרץ. אכן, הנוף מדהים !