הפלגה באיים הסרונים 2016

מאת אוהד פז

יוני 2016

עם זכרונות נעימים מהפלגות שנים קודמות, ציפינו בקוצר רוח להפלגה הבאה, כשברור שיוון היא היעד. טיסה קצרה, אנשים נחמדים, אוכל נהדר ומקומות מדהימים.
השנה החלטנו לבצע את ההפלגה ביוני מתוך מחשבה שלא יהיה חם כביולי שנה שעברה ולכן לא צריך מזגן בסירה. דבר שהתברר כטעות גדולה. תפסנו שבוע חם במיוחד.
הבחירה נפלה על ההפלגה באיים הסרוניים. טיסה קצרה ביום שישי, מגיעים (בתכנון) מוקדם לאתונה, יש יום לטייל, לוקחים מלון קרוב למרינה ויוצאים למחרת.
הזמנו כרטיסים באל-על שנהיה בטוחים עם טיסה סדירה.
היינו אמורים להיות ארבעה זוגות, כשרק לזוג אחד זוהי הפלגה ראשונה ותוך כדי תנועה נוספה יעלי, ככה שיצאנו לדרך תשעה - קפטן אוהד, עוגן איתי, ירכתיים דופן ימין וגיטרה יורם, ירכתיים דופן שמאל עופר, ריצה למרחקים גליה, ריקוד טלי, בישול אורית, מצב רוח טוב יעלי ונגה.
הסירה שבחרנו הייתה Lagoon 400  שנת ייצור 2016.

מסלול ההפלגה
    Lagoon 400 - Our ULLA - חדשה מהניילונים

סימטאות Nafpilion

Epidavros Amphitheater

פורוס

עגינה במטרקי ליד הידרה

וככה הגענו לשדה התעופה בשישי בבוקר ה- 17 ליוני 2016.
הכול נראה טוב עד שהודיעו על עיכוב בטיסה. טייס לא הגיע. מיד הבנו שנפלנו ונכנסנו בעל כורחנו למאבקי ההנהלה והטייסים באל על. לא היה ברור אם הטיסה תצא כלל, ומתוך ידיעה שיום שישי ואם הטיסה לא תצא אכלנו אותה, עברנו מקפה לארוחת בוקר. למזלה של אל-על הנוסעים בטיסה היו אנשים מהסוג שלא מרים קול ומנסה לדבר בהגיון אבל לא היה למי להתלונן אפילו, מאחר וצוות הקרקע נראה יותר אומלל מאיתנו. בערך בשעה עשר בעודנו אוכלים ארוחת בוקר בארומה, הודיעו כי הטיסה תצא ב12:30 וכך היה.

הגענו למלון, המיניבוס חיכה לנו ולקח אותנו למלון. מלון Blue Sea בקלמקי. מלון נחמד עם צוות מקסים שגם הציע לקחת אותנו למחרת חינם למרינה.
מנוחה קצרה ויצאנו לעיר. היה כל כך חם שכבר לא הצטערנו על האיחור בטיסה.
ארוחת ערב עם שני זמרים יוונים חמודים הסתיימה במחיר מצחיק של מאה יורו. רצינו להשאיר שם טוב לישראלים אז השארנו טיפ נדיב כולל לנגנים.

שבת, 18 ליוני

התקשרנו לניקוס המנהל המקומי של קיריאקוליס, והתברר שאפשר לקבל את הסירה ב- 12:00.  איזה יופי. זה אומר שאפשר לצאת לים בשבת.

במשרדי החברה הציעו ללוות אותנו לקניות עם רכב ונתנו שירות מעולה, ....ואז הגענו לסירה. Lagoon 400 חדשה מהניילון !!! העונה לשם ULLA אנחנו הראשונים להפליג עליה בצרטר, אפילו השם עוד לא מופיע עליה.

זה נחמד אבל לא תמיד טוב כי קורה שיש בעיות ראשוניות עם יאכטה חדשה. לדוגמא חבלי הצימצום לא היו מחוברים נכון, דבר שגילינו כשרצינו לצמצם. עוד כמה שיפצורים של הבעלים, ארוחה קלה ויצאנו לים.

מאחר ולילה ראשון עשינו באתונה, החלטנו ללכת על קצת שקט ולעגון במפרץ והיעד הראשון שנבחר היה Moni Island. מוני הינו אי קטן מערבית לפרדיקה שבאי Aigina. רוח ארבע קשר, ים שטוח פתחנו מבערים והגענו בשעתיים וחצי. מצאנו שאנחנו לא היחידים במקום אבל היה מספיק לכולם. עגינה פשוטה והחברה במים מבסוטים עד השמים.

אורית הכינה לנו ארוחה עשירה, בצל מטוגן, פטריות ופלפלים צהובים, פסטה עם ברוקולי בשילוב גבינות, מאפה בטטה בתנור. ארוחת גורמה כמו שרק אורית יודעת.

בערב נשכבנו כולנו בערסל, התארגנו לערב שירה בליווי הגיטרה של יורם והשירונים שאוהד הכין לנו. ערב נהדר. היינו כבר כל כך עייפים, אוהד אירגן ליעלי את המיטה וכולנו הולכים לישון.

יום א' - 19/6/2016

חלקנו ישן נהדר. יעלי טלי גליה ואורית לא כל כך ישנו...

יצאנו להפלגה קצרה דרומית מערבית לאי Agkistri. מקום יפיפה. בצענו עגינה תוך קשירת חבל ירכתיים לסלע בעזרתו של יורם שתפס ממוחיות בעניין. אותו סלע כמעט והתגלגל על יורם כשהרמנו עוגן יותר מאוחר.

קפצנו למים אכלנו....שוב וכעבור שעתיים הפלגנו לאפידוורוס. בצענו עגינה Along side במזח הראשי היכן שפעם היו עוגנות מעבורות, אך לא עוד. העיירה הייתה מנומנמת מאוד בשעת אחר הצהריים המוקדמת. החלטנו לנצל את הזמן ולהגיע באותו יום לאמפי של אפידוורוס ול- Nafplion. לקחנו 3 מוניות תמורת 100 יורו למונית שליוו אותנו את כל הדרך ובמזגן. האמפי מרשים ביותר. יעלי ונגה ביצעו הופעה וכמעט קיבלו קנס כי אסור לצלם הופעות במקום.

המשכנו עם המוניות ל Nafplion- עיר יפה ביותר שאסור לפספס. חומה ומבצר (פלמידי) עתיק גבוה שמשקיפים על הים. ירדנו לעיר עצמה וגילינו מקום מקסים שבטח ביולי אוגוסט מפוצץ. גלידה טובה, קפה יווני נהדר בו התאהבנו "פרדו אספרסו" או "פרדו קפוצינו" וחזרה למונית הממוזגת.

חזרנו ל ULLA וגילינו שיאכטה עם קבוצת גברים פולנים נקשרה אלינו. כמובן שלא אהבנו, אבל קיבלנו והסכמנו.
בערב ישבנו במרינה, אכלנו ארוחת דגים נהדרת תוך התבוננות על יאכטה מרשימה ״ Lady Dee" אשר עגנה לידנו. התברר כי הדבר המרשים הזה הינו מושכר במחיר של 22,000 ליום ללא דלק ואוכל.

יום ב' - 20/6/2016

יצאנו מאפידוורוס למפרץ חמוד ביותר. שם אורית הכינה לנו שקשוקה טעימה. המשכנו לעוד מיפרץ מקסים, קפצנו למים, טלי אספה אבנים יפות והמשכנו לעיירה מקסימה -פורוס - לעגינת לילה.

בהגיענו לכיוון הרציף עמדו שניים שנתנו הנחיות עגינה, אחד מסמן לעגון היכן שהוא עומד, השני עושה תנועות עצבניות שנעגון בהמשך, תוך שהם מתחילים לריב ביניהם. התפשרנו וזזנו קצת דרומה. העיקר שהיה מקום.

התחברנו למים, וחשמל שיהיה פן לבנות, מקלחות טובות ויצאנו לטיול באי. עשינו הליכה מאתגרת לכיוון מגדל השעון של העיר.
ארוחת ערב אצל הבחור שעזר וציפה כמובן שנבוא אליו למסעדה. בגדול, כולם אותו דבר.

יום ג' - 21/6/2016

מתכוננים לצאת מהעגינה כשאוהד צועק- דולפין. חיכינו עוד רגע וראינו שלושה דולפינים שוחים במפרץ. מחזה יפה ומלהיב. אחרי שנים של הפלגה בחו"ל גם לנו יצא לראות דולפינים.

יצאנו מפורוס וסוף סוף קיבלנו קצת רוח, מה שאיפשר לעבור להפלגה עם מפרשים במערך מלא. שטנו לכיוון חוף חמוד עם עצי אקליפטוס ואשלים ונקשרנו לאחד מעצי האשל. היתה שם ביקתה של זוג זקנים וקנטינה. יעלי מציינת שראתה דגים יפים ביותר.

לאחר מספר שעות יצאנו לים הפתוח לכיוון הידרה - עיירה יפיפייה. לא מצאנו מקום עגינה במעגן העירוני ועברנו לעגון, כפי שבעצם תוכנן, במטרקי. עם כניסתנו למפרץ הגיע אלינו בחור בדינגי ובעברית ביקש כי נזרוק לו את חבלי הירכתיים לקשירה לסלעים. עזרה שחסכה מאיתנו לקפוץ למים ועשתה את העגינה קלי קלות. עשינו היכרות עם אנשי היאכטה הנחמדים והתברר כי הבעלים יצא לשייט של ארבעה חודשים מישראל ומתכוון לשהות באזור ארבעה חודשים. בהמשך ניפגשנו שוב בארמיוני והפעם אנחנו נתנו לו טיפ טוב היכן לעגון.

קפצנו למים, ואורית וגליה הכינו לנו ארוחה נהדרת של שניצלים ותפוחי אדמה. ובערב לקחנו Taxi Boat לעיירה דבר חוויתי כשלעצמו. באי אין מכוניות אלא רק חמורים.
בהמלצת הבחור הישראלי שפגשנו הלכנו ל- Sun Set Restaurant משם ראינו שקיעה מדהימה.

יום ד' -  22/6/2016

ראוי לציין שכל בוקר גליה עשתה ריצה והכינה את מסלול ההליכה לבנות. יצאנו לשעה הליכה ספורטיבית.

מכיוון שהיינו זקוקים למים הפלגנו בים סוער עם רוח חזקה להידרה. עגנו בתנאי מזג אויר קשה, מול הכניסה ככה שכול הגלים עם הרוחות הצפונית טלטלו את הסירה. איתי הוריד במיומנות עוגן והתחלנו במילוי מים. תוך כדי המילוי נכנסה יאכטה לעגינה תוך הורדת עוגן שמשך את העוגן שלנו וגרם לסירה לנוע לאחור ולקבל מכה בבידון האחורי. הנזק לא היה גדול אבל בכול זאת לא נעים ומעצבן. מכה ראשונה בכול שנות ההפלגה. למזלנו היה לנו ביטוח מלא כולל ביטול השתתפות עצמית.

התיכנון המקורי היה לשוט למפרצים נוספים בהידרה אך לאור הרוחות הצפוניות החזקות שהגיעו לשלושים קשר, היינו חייבים להגיע לעגינה במקום המוגן מרוחות צפוניות. הבחירה הייתה Ermioni, עיירה מקסימה עם פניסולה קטנה, חלק מהפלפונס. הפלגה של שעתיים בים עם סוולים המטלטלים את הקטמרן, אפילו עופר הרגיש לא כל כך טוב.

הגענו לארמיאוני, שם עגנו על עוגן מחוץ לרציף. הגענו לעיר עם דינגי בהקפצות של שלושה שלושה. לאחר שגליה קיבלה הסבר על העיר עברנו לצד השני שהתברר כמקום עגינה הרבה יותר סימפטי ומוגן מהרוחות הצפוניות. המקום מלא טברנות מקסימות וראות מרהיבה לכיוון הים והידרה הנמצאת דרומית לנו. החלטנו להעביר את הסירה לשם ותוך חצי שעה כבר עגנו במקומנו החדש מחוברים לרציף. אכלנו ארוחת ג'ירוס טעימה ביותר וחזרנו לסירה לעוד ערב שירה.
עיירה מומלצת ביותר. איזה יופי שהיו רוחות צפוניות...

יום ה' - 23/6/2016
הליכת בוקר. עיר יפיפיה. מאחר ואנחנו צרכני מים לא קטנים וכל יום גומרים ארבע מאות ליטר מים, היינו זקוקים שוב למילוי מיכלים כדי שלא נהיה תלויים במים בהמשך. ממלא המים היה אמור להגיע בשמונה, אך רק באחת עשרה התברר כי לקח יום חופש. החלטנו למלא מים בצד השני של העיר.

היעד היה חזרה לפורוס, כשקיבלנו אזהרה שמחכות לנו רוחות חזקות. נצמדנו ככל האפשר לפלפונז להקטנת אפקט הצפוניות אך עדיין ההפלגה לוותה ברוחות של קרוב לעשרים קשר עם משבים של מעל לשלושים וחמישה קשרים. אוהד רצה להרים ראשי מצומצם אך גילה שהמפרש מחובר לא נכון ולא ניתן לצמצם. ככה שפתחנו רק חלוץ שנתן מהירות של עד שישה קשרים.

מצאנו שוב מיפרצון חמוד עם חוף, מול סלע הצפרדע. אכלנו צהריים וקפצנו לשחיית אחה״צ. מאחר והיו רוחות חזקות, קיווינו כי תהיה לנו עגינה טובה בפורוס בצד המוסתר מהרוח הצפונית.

כמה שמחנו כשראינו שעושים לנו סימני ידיים מכיוון הרציף וצעקות של ״ אתם מתשוט - ברוכים הבאים הביתה".

היה זה מיכאל הבעלים של מסעדת אואזיס. נכנסנו לעגינת לונג סייד בצמוד לרציף וראינו איך מכונת השיווק של מיכאל עובדת ומצמידה עוד סירות אחת לשניה. בערב המסעדות שלו כבר היו מלאות.
כמובן שאכלנו אצלו. הבעיה הייתה הדיסקוטק שלידו שמרעיש עד שעות הבוקר. בערב עשינו טורניר קלפים. אורית התגלתה כשחקנית קלפים מיומנת ביותר.

יום ו' - 24/6/2016

אחרי הקפה הנפלא וחבילה שיעלי השאירה אצלהם, יצאנו ב-11.00 בבוקר להפלגה קצרה לעגינה במיפרץ "Russian Bay". מיפרץ נהדר, מים בצבע טורקיז. יורם העלה בחכתו דג !!! המשכנו בהפלגה לכיוון אתונה (בצער רב) ועצרנו לעגינה אחרונה וארוחת צהריים מאוחרת במפרץ באי אורמוס אגינה, משם הפלגה של שעתיים לאתונה.

שבת – 25/6/2016

לקחנו שני חדרים במלון עד הטיסה, שיהיה איפה להתארגן ולהתקלח בחום של אתונה. לקחנו Subway לאקרופוליס שאכן מרשים ביותר. חיפשנו את הקבב הטוב באתונה כפי שעופר אמר ואכן מצאנו ואהבנו.
חזרה למלון בתחתית ו..... משהו צריך לקרות לנגה, אז הפעם טלי עזרה לה, היא לקחה ממנה את הפאוץ עם הכסף והדרכונים. מישהו כנראה חשב שאנחנו משחקים חבילה עוברת והעביר לעצמו את הארנק המלא בכסף. למזלנו הוא לא רצה דרכונים ישראלים והשאיר לנו אותם.
מבאס !!! אבל שאלו יהיו הצרות.
חזרנו הביתה בריאים ומאושרים ומתחילים לחשוב על היעד הבא.
מה שבטוח...... עם מזגן !!!