הפלגה בקטמרן בים היוני 2016

מאת יורם וידמן

יוני 2016

שנה שלישית שאנחנו מפליגים ביחד ולאחר גוצ'ק בטורקיה ושייט בקרואטיה החלטנו לצאת לים היוני.

יום ה'  09/06/16

נחתנו באתונה בסביבות השעה 09:00. קיבלנו את הרכב השכור. נסענו לראות את מרינה קלאמקי.

משם נסענו לטייל בפיראוס ביקרנו בנמל, ואכלנו ארוחת צהריים מצויינת.

חזרנו למלון עייפים מאוד אחרי לילה שלם ללא שינה.

הפלגה בקטמרן ביוון בים היוני

יום ו'  10/06/16

יצאנו בבוקר מוקדם לעבר האי לפקס. עצרנו לביקור בתעלת הקורינטוס והקפדנו לנסוע בדרכים הצמודות לים ולא בדרך המהירה.

הגענו לעיר פטרס אכלנו ארוחת דגים טעימה ויקרה והמשכנו דרך הגשר ריו אנטיריו המפורסם ללפקס.

יום שבת  11/06/16

יצאנו בבוקר מוקדם לטיול באי לפקדה עם הרכב השכור שהיה ברשותנו.

בסביבות השעה 12:00 הגענו למרינה לקבל את היאכטה ולאחר בדיקות תידרוך, קניית מצרכים וארגון הסירה יצאנו לדרך.

תחילה עברנו בתעלת לפקס ולאחר כשעה הפלגה דרומה הגענו למרינה נחמדה בשם נידרי.

יום א'  12/06/16

התעוררנו בבוקר לתקלות בסירה. התקשרנו לחברת ההשכרה והם שלחו אלינו טכנאי.

עד הגעת הטכנאי בסביבות השעה 12:00 הפלגנו באזור. היינו במגניסי, ספקטורי ובואטי, הקפנו את האי סקורפיו וחזרנו לנידרי.

לאחר תיקון התקלה יצאנו דרומה למפרץ סיבוטה בלפקס. המרינה היתה מלאה והחלטנו להמשיך לאי קפלוניה לפיסקרדו.

הגענו אחר הצהריים לפיסקרדו וגם שם לא היה מקום. המשכנו דרומה ולאחר כשעה וחצי הפלגה בנוף מדהים ביופיו הגענו לאייה איפימיה. מרינה קסומה ושקטה. מצאנו מקום בנקל ונשארנו לחניית לילה.

יום ב'  13/06/16

החלטנו שאנחנו מטיילים באי קפלוניה. שכרנו 2 רכבים ויצאנו לטיול בכל האי. נסענו למקום שנקרא אסוס- מקום מדהים בצד המערבי של האי ומשם,  דרך החופים האקזוטיים הקפנו את כל האי. לפני העיר סאמי נכנסנו למערת נטיפים.

חזרנו לאייה איפמיה בערב, אכלנו ארוחת ערב טעימה והלכנו לישון עייפים ושבעים.

יום ג' 14/06/16

הפלגנו לכיוון העיר ואטי. באי איטקה עצרנו במפרץ מדהים בחלק הדרום מזרחי של האי.

לקראת השעה 13:00 חשבנו להיכנס לעיר ואטי אך בדיוק עלתה הרוח והחלטנו להפליג לכוון האי אוטקו.

הרוח עלתה ועברה את ה- 20 קשר. צמצמנו מפרשים והגענו למהירות של 8.2 קשרים.

אחר הצהריים נכנסנו לואטי. המפרץ בואטי לא מוגן מרוחות אבל בזכות הצוות המיומן מצאנו מקום עגינה אידאלי. אחרי ארוחת דגים, טיול רגלי באי ואוזו הלכנו לישון.

יום ד'  15/06/16

יצאנו בבוקר לכיוון האי אוטקו. הגענו למפרץ המפורסם .one house bay המפרץ מרהיב ביופיו. המון גוונים של כחול וחוף ים לבן.

שחינו, אכלנו ארוחת בוקר ומשם הפלגנו דרך האי קסטוס לאי ולעיר קלמוס.

מיד עם הכניסה למרינה קיבל אותנו ג'ורג' בעל הטברנה והוביל אותנו לעגינת לונג סייד בדיוק ליד המסעדה.

שוב ארוחת דגים, סלט יווני, ציזיקי, אוזו ולישון.

יום ה' 16/06/16

הפלגנו בבוקר מקלמוס למגניסי. הפלגנו לקצה החדק של האי שם נמצאות המערות. בדרך גררנו דייג מסכן שנגמרה לו הסוללה. עברנו ליד המערות ומשם למפרץ ואטי. שחררנו את הדייג והמשכנו למפרצים המפורסמים בצד המזרחי של האי. הטלנו עוגן ונקשרנו עם חבל לחוף.

ארוחת צהריים, שחייה, דינגי ולקראת השעה חמש הפלגנו לואטי. מצאנו מקום מצוין בחלק הצפוני של המפרץ .

יום ו'  1706/16

היום האחרון למסע. יצאנו לעבר העיר פלרוס שנמצאת ביבשת וממנה הגענו למפרץ וורקו. זרקנו עוגן , שחייה, וארוחה קלילה.

תם המסע.

עברנו בידוק יסודי, הכל היה תקין חוץ מפנדר שהלך לאיבוד. 50 יורו לא נורא.

בערב אכלנו ארוחה חגיגית במסעדה מקומית.

יום שבת 17/06/16

השכמה מוקדמת ונסיעה לאגונומיצה ומשם במעבורת לקורפו. כדי לשרוף את הזמן עד הטיסה עשינו טיול רגלי בעיר ואכלנו פיצה משובחת.

ברגע זה פתחו את הטיסה לאתונה  ואנחנו ממתינים.

היתה הפלגה חלומית, במקום מדהים - הנופים, האוכל וכמובן האוזו.