מדוברובניק לדוברובניק, אוגוסט 2010

22.8.10 - 29.8.10

על הסיפון 4 מבוגרים, 2 ילדים ותינוקת

יום ראשון 22.8

יציאה מ- Aci Marina בדוברובניק בסביבות 6:30 בערב לכיוון Zaton. עיירה קטנה ונחמדה מאד, נוחה לעגינה ללילה הראשון. אפשר למצוא שם חנות מכולת ומסעדות.

כאן היתה לנו סצנה מסרט מאד לא מוצלח אך עם סוף טוב... עגנו עם הירכתיים למזח (lazy line) ובסביבות 10 בלילה התחילה רוח צפונית מאד חזקה. לפני שהלכנו לישון, בסביבות חצות, חיזקנו את כל החבלים והקשרים כדי שנוכל לישון בשקט ... אך לאחר כ 10 דקות הגיעה יאכטה עם חבר'ה צעירים מאוסטרליה, שעגנה על עוגן באמצע המפרץ ולטענתם, בגלל הרוח, העוגן לא תפס והם התחילו להסחף. הם רצו לעגון לשמאלנו, ביקשו עזרה וכמובן שעזרנו להם. לאחר 3 נסיונות כושלים הם החליטו להפליג קצת יותר פנימה ולנסות לעגון במקום אחר אך ....כאשר הם ניסו לצאת הם הסתבכו בחבל העוגן שלנו. בגלל הרוח החזקה הם פשוט נסחפו עלינו עד שהם התנגשו בנו....!!

מפרץ Sanj באי Lopud

Korcula Town
Prozula
מפרץ באי Olipa
Sipan luka באי Sipan
מפרץ Lapad

בשלב הזה, זה כבר היה ממש לא נעים. לאחר נסיונות לנוע אחורה וקדימה ימינה ושמאלה הם הצליחו להתנגש גם ביאכטה שעגנה לימיננו. בקיצור משחק "סירות מתנגשות". אחרי שהצלחנו לייצב את המצב, והם נמצאו בניצב לחרטום שלנו, ריכזנו את כל הפנדרים באזור הבעייתי והוחלט כי אנו מנסים ללכת לישון (השעה כבר 2:30 לפנות בוקר) והם מציבים שומר מטעמם לכל מצב שיתפתח. משום מה הרגשתנו לא היתה טובה ובצדק. רני, הסקיפר שלנו החליט שהוא צולל לבדוק מה קורה שם למטה, ואז - כמו בסרט הרפתקאות, עם פנס (עמיד למים), סכין מטבח, סנפירים ומשקפת הוא קפץ למים וצלל מתחת לסירות לבדוק מה העניינים ואכן מזל !! היתה שם סבטוחה לא נורמלית עם החבלים, הקיל והפרופלור. חיתוך כאן, קשירה שם ולאחר חצי שעה של בלאגן הכל שוחרר וסודר והוא עזר להם לעגון בבטחה לידינו. לאות תודה קיבלנו מהם בקבוק וודקה איכותית.

בשעה 3 לפנות בוקר נגמרה ההצגה. כל הצופים, בעלי היאכטות האחרות, בעל המעגן ואנחנו הלכנו לישון.

לגבי הנזק : למזלנו הם התנגשו בעוגן, שלא היה בשימוש, כך שבנס לא קרה שום דבר ליאכטה שלנו.

מחיר עגינה 80 Ku.

יום שני 23.8

קמים עם חיוך לאחר לילה סוער, מנסים להרגע מכל מה שעבר עלינו. התארגנות והפלגה לאי Lupod; למפרץ בשם Sunj. יש חוף ים, ומערה קטנה בצד הצפוני של המפרץ. נחמד לעצירת בוקר-צהריים.

לאחר מכן ממשיכים לכיוון Okuklje באי Mljet . מקום פסטורלי. מפרץ מוגן מאד עם מספר מסעדות ומכולת אחת. החלטנו שמגיע לנו פינוק ואנו עוגנים על הרציף של מסעדה, מה שאומר שחייבים לאכול במסעדה המסויימת הזאת. האוכל היה טוב, לא יותר מזה.

יום שלישי 24.8

יציאה בבוקר לכיוון Prozura כפר דייגים במפרץ מדהים עם כמה איים קטנים מסביב שאפשר לטייל בהם. לא מצאנו מכולת, רק מסעדות. בצהריים, הפלגה לכיוון העיר Korcula.

הפלגה ארוכה מאד רק על מנוע, עד עכשיו לא היתה רוח, הראש צועק הצילו מהרעש של המנוע. לאחר 3 שעות בערך הגענו ל- Korcula town, העיר של מרקו פולו. החלטנו לא לעגון במרינה כדי לנסות לחסוך כסף והפלגנו למפרץ סמוך בשם Luka. עגנו על עוגן באמצע המפרץ וחשבנו שניצלנו מתשלום העגינה, אך לאחר כשעה, עברה סירת גביית כסף ושילמנו 150 ku על העגינה !! (ממש מעצבן).

בערב הלכנו להסתובב בעיר. עיר מקסימה מלאת חיים, מסעדות, מועדונים, בתי קפה, חנויות, אפילו שוק קטן. כייף.

יום רביעי 25.8

בבוקר שוב הלכנו לטייל בעיר העתיקה. הצטיידנו קצת באוכל ודברים טובים ויצאנו לדרך בחזרה לאי Mljet ל-Polace במטרה להכנס לשמורת הטבע ולאגמי המלח המפורסמים.

התארגנו כולנו ובסביבות 11 בבוקר מנסים להרים עוגן... והוא לא עובד . מנסים כל מיני אפשרויות אך שום דבר לא זז . מזל שיש גברים על הסיפון. קדימה משוך בעוגן..... לאחר התיעצות הוחלט להיכנס ל-ACI מרינה ב-Korcula town לבדוק מה קורה, אולי להתקשר ל-Sunsail ולהתיעץ איתם.

הגענו למרינה, הצוות היה מאד אדיב ונחמד... ועכשיו הם רוצים תשלום לחצי יום. הסברנו להם שיש לנו בעיה ואנחנו רק צריכים שיעזרו לנו לברר מה קרה, אך הם לא הסכימו בשום אופן שנכנס בלי לשלם. החלטנו שאנו יוצאים ונדבר עם Sunsail טלפונית.

להפתעתנו העוגן התחיל לעבוד כאילו כלום לא קרה.

יצאנו מרוצים ליעדנו.

איך אומרים, כל עכבה לטובה. בדרך פגשנו להקת דולפינים!! ובמשך יותר משעה הסתובבנו סביבם. מדהים!

הגענו אחר הצהריים ל-Polace התמקמנו והופ למים. חלק מאיתנו הלך לטייל בעיר. בסביבות 6 בערב הגיעה שוב סירת גביית כסף!!! אי אפשר לעגון בכל איזור השמורה ללא תשלום עבור כניסה. מה שאומר, שגם אם אתה לא רוצה להיכנס לשמורה אתה חייב לשלם כרטיס: 90 ku לאדם (40 ku לילד).

לאחר התיעצות בינינו הבנו שרק 4 יכנסו לשמורה כך שלא היה חשק להוציא מעל 500 ku רק כדי לעגון.

החלטנו שיוצאים משם לכיוון Prozura. כבר היה שווה. נשבה רוח גבית מצויינת, הפלגנו על מפרשים, סוף סוף היה שקט ורגוע.

יום חמישי 26.8

לאחר טיול בוקר ושחיה הפלגנו לכיוון האי Olipa. מפרץ משגע בחוף הדרום מזרחי, עם מערות קטנות, עצים עד קו המים, ומים בצבע טורקיז, צלולים מאד. בצהריים הפלגנו ל-Sobra כדי למלא סוף סוף מים. משום מה לא מצאנו מים אך מצאנו מכולת ! אין בה הרבה, אם לא חייבים לא צריך.

הפלגה לכיוון Slano. סוף סוף רוח, החלטנו להשתעשע קצת עם המפרשים ולא להפליג ישר ל- Slano לקראת ערב ירדה הרוח ונכנסנו למפרץ. בתי מלון, סופרמרקט, מסעדות, בתי קפה, יש שם הכל ויש שם מים!! עגנו למלא מים . ביררנו כמה עולה עגינה על הרציף - 500 ku !! עשינו קניות ואמרנו שלום! בתחילת המפרץ יש המון מקומות שאפשר לעגון ( אם אין רוח חזקה מידי). מצאנו לנו "פינה " נקשרנו לסלעים וכל בסדר. עד ש.....בסביבות 7 בערב ניסתה לעגון לידנו עוד יאכטה. הם ניסו להיתפס על העוגן אך ללא הצלחה. במצב הזה כולנו יושבים על הסיפון ומקשקשים וכמו בסרט מצוייר - היאכטה שלידנו נוסעת אחורה ועוד אחורה ועוד אחורה עד ש... בום!! בתוך הסלעים! כולנו מחזיקים את הראש וצועקים "אוי לא" . רני למוד העניינים, יוצא עם הדינגי שלנו לעזרתם. ביאכטה השכנה (3 זוגות אנגלים) יש צעקות ובלאגן. לנו נשאר לומר שזה פשוט לא יכול להיות!! רני משך את היאכטה עם הדינגי למקום קצת יותר בטוח ועזר להם לעגון בבטחה. עכשיו הרווחנו בקבוק יין !! (איזה מזל שהחגים קרבים אנחנו מסודרים עם משקאות...)

לאחר בירור הסתבר שהיתה להם תקלה בגיר ולא יכלו לשלב להילוך קדימה אלה רק אחורה.

יום שישי 27.8

קמנו בבוקר וראינו שהיכטה של השכנים שלנו במקום ולא טבעה. הכל בסדר!

הפלגה למפרץ בשם Jakljan לשחית בוקר : מקסים.

לקראת צהריים הפלגה ל- Sipan Luka שוב רוח, מגלססים לכיוון הכפר. כפר חביב מאד, יש שם הכל. לילה אחרון לפני החזרת היאכטה החלטנו לאכול במסעדה שהיתה מצויינת!!

עגינה על עוגן ללא תשלום.

יום שבת 28.8

הרעיון היה להגיע לאזור דוברובניק בבוקר כדי לטייל קצת בעיר העתיקה והאי lokrom ולקראת השעה 16:00 להיכנס למרינה (היתה לנו טיסה באותו ערב לארץ).

התארגנו והחלטנו לצאת מאזור האיים ולעשות את הדרך לדוברובניק דרך הים הפתוח. הפעם, כבר מזג האויר לא היה משהו (לחלק מאיתנו). רוח חזקה מכיוון דרום-מזרח וגלים !! בעזרת לחץ נשי, הוחלט לחזור ולהפליג בין האיים והיבשת, באיזור היותר מוגן, כך שלפחות נמנענו מהגלים הגבוהים. היתה הפלגה טובה על מפרשים, ברוח חזקה. הגענו לאזור דוברובניק, עגנו במפרץ Lapad, מקום מוגן מהרוח הדרום-מזרחית. יצאנו להסתובב, יש שם הכל: מסעדות, חנויות, חוף ים. (לעיר העתיקה לוקחים אוטובוס קו 4). בסביבות 16:30 חזרנו למרינה מרוצים מאד עם הרבה חוויות, בקבוק יין ובקבוק וודקה שהרווחנו ביושר !!

היה מצויין.

טיפים:

• כדאי מאד להשתמש בכסף מקומי Kuna . בהרבה מקומות לא מקבלים יורו וגם לא כרטיסי אשראי.
  • ברוב המקומות שעגנו לא היו מים...שימו לב !!
  • עגינה על מזח בדרך כלל כרוכה בתשלום. ברוב המקומות ניתן להימנע מתשלום כאשר עוגנים על העוגן בצורה בטוחה .