טיול במכונית והפלגה ביאכטה, קרואטיה - סלובניה

מאת יונתן וייגל

ספטמבר 2010

יונתן וייגל, בן 14, הפליג עם הוריו, נירית ודני וייגל, בקרואטיה.
יומנו מובא כאן כלשונו.

יום רביעי, 18.8.2010

יצאנו משדה התעופה בן גוריון לקרואטיה והגענו לשדה התעופה של ZAGREB, עיר הבירה של קרואטיה בשעות הצהריים. נסענו לכיוון המדינה הגובלת מצפון, סלובניה. עברנו את הגבול והחתמנו דרכונים.

נסענו לצפון סלובניה לעיירה BLED שם ראינו את אגם BLED עם האי במרכזו ואת העיירה עצמה, וגם את המבצר שנמצא על צוק מעל האגם בו יש מוזיאון כלי נשק ועתיקות. ישנו בפנסיון בעיירה LESCE הסמוכה ל-BLED.

אגם BLED עם האי במרכזו

הערות:
מי שאוהב קינוחים: במסעדה הנקראת "PANORAMA" הנמצאת ליד מלון "פארק" מול האגם, הזמינו "קרם שניט". המקום מפורסם בקינוח הזה ובאים לעיירה בלד רק כדי לאכול אותו. לנו היה טעים.

יום חמישי, 19.8.2010

מהפנסיון שלנו ב- LESCE נסענו לשמורת טבע לטייל לאורך הנהר VINTGAR , הנמצא מעט צפונית ל-BLED, משם המשכנו לביקור בלובליאנה (LJUBLJANA) עיר הבירה של סלובניה.

אחר כך נסענו לדרום סלובניה לביקור במערת הנטיפים POSTOJNA.
לאחר הביקור המשכנו דרומה חזרה לקרואטיה ולנו ליד שמורת הטבע PLITVICE.

הערות: בלובליאנה בקרו בעיר העתיקה.

יום שישי, 20.8.2010.

שוב בקרואטיה -  נסענו לביקור בשמורת הטבע PLITVICE. משם המשכנו לאכסניה בעיירה PRIMOSTEN.

שמורת PLITVICE

יום שבת, 21.8.2010

הגענו למרינה KREMIK  שנמצאת שלושה ק"מ מדרום לעיירה הקרואטית PRIMOSTEN. אחרי יום של התארגנות.... סוף סוף קיבלנו את היאכטה שלנו SPOTTY DOG אחר הצהריים.

יום ראשון, 22.8.2010

יצאנו מהמרינה KREMIK לאי KAPRIJE לעצירת ביניים לטיול ושחייה. בערב לנו באי LAVSA שנמצא בקבוצת האיים שנקראת KORNATI. טיילנו על האי.

יום שני, 23.8.2010

מ-LAVSA הפלגנו לאי DUGI ועגנו בעיירה SALI הנמצאת בדרום מזרח האי, בדרך עצרנו במפרץ TELASCICA לתחנת ביניים.

יום שלישי, 24.8.2010

מ- SALI הפלגנו לאזור KUKLJICA שהוא חלק מהאי UGLJAN בעצמו. למעוניינים, חוף רחצה חולי נמצא מיד צפונית למעבר מתחת לגשר (גובה 16.5 מטרים) שמחבר בין שני האיים UGLJAN ו- PASMAN. משם המשכנו לכיוון האי PASMAN ועגנו במפרץ  LANDIN על מצוף שבו יש מסעדה משפחתית קטנה.

יום רביעי, 25.8.2010

ממפרץ LANDIN המשכנו למיצר LUKA ZUT  שם עשינו עצירת ביניים. אחר כך הפלגנו למרינה של העיר TRIBUNJ הנמצאת על היבשת.

הערות:
ביום הזה בשעות הבוקר בסביבות המייצר LUKA ZUT ראינו דולפינים. אם אתם מחפשים, חפשו את הדולפינים בשעות הבוקר.

יום חמישי, 26.8.2010

מהעיר TRIBUNJ הפלגנו במעלה הנהר שנכנס לתוך היבשת אל העיירה SKRADIN. משם לקחנו מעבורת וטיילנו בפארק הלאומי של מפלי קרקה הסמוך לעיירה.(KRKA FALLS NATIONAL PARK) מ- SKRADIN הפלגנו לכיוון העיר הקטנה SIBENIK ועגנו שם ללילה.

הערות:
בדרך ל- SKRADIN עוברים מתחת לגשר, שבו קופצים בנג'י, שימו לב אולי מישהו קופץ. אנחנו ראינו אדם שעשה זאת כשעברנו את הגשר לכיוון SIBENIK

יום שישי 27.8.2010

מ- SIBENIK הפלגנו לנמל הבית שלנו, מרינה KREMIK כשבדרך עשינו עוד עצירת ביניים במפרץ לשחייה.
בצהריים עזבנו את היאכטה ונסענו לכיוון שדה התעופה של ZAGREB בחזרה לארץ.