הפלגה בדרום צרפת על היאכטה ROZA

מאת אמנון לוי

יוני 2011

אמנון לוי, והצוות שלו, הפליגו את הלג השני, (12-19 יוני )
על סיפון היאכטה
ROZA , בדרכה מהמפעל בצרפת לארץ.
היאכטה, Beneteau Oceanis 37,
החלה את דרכה ב-2 ביוני 2011.
אנו מציגים לכם כלשונו, יומן קצר של הפלגה זו.

הצוות: ג'וזי הקפטן  , ד"ר ( לביולוגיה ) ולדימיר , גיורא ( הפנסיונר ) ועבדכם הנאמן אמנון לוי

"אז ככה.........

נחתנו במרסיי , מונית מהירה הביאה אותנו למרינה ב HYERES 'חפרנו' את הכלה מכל הכיוונים , חדשה למהדרים עוד עם הרבה ניילונים. למחרת בבוקר כבר היינו 'חרמנים' לצאת לים אז הוחלט שארוחת בוקר תהיה כבר בים......רוח קלילה במפרץ הפכה תוך פחות משעה לרוחות של 20 קשר עם משבים של 25 קשרים , ערפל סמיך שהתפוגג לאיטו ולא פחות חשוב...גם ברוחות כאלו...אין באזור גלים ( מקסימום של מקסימום חצי מטר )

ה'רוזה' טסה 7-8 קשר אחרי צימצום ראשון , בקדמיות עם הטייה מכובדת. מרב 'גלסים' ויום ארוך הגענו אחר הצהריים (עפ"י המלצת ארן ) ל BANDOL  מרינה מקסימה , לומדים צ'ק צ'ק מה זה לעגון עם המורינג  ( ותודה ליובל קדר שאמר להביא כפפות עבודה ) , מתארגנים לסיבובון קצר ובישול ארוחת ערב משמעותית מלווה ביין צרפתי משובח.

למחרת המשכו ברוחות קלילות , כ 10  עד 12 קשרים שמביאים את הרוזה בקדמיות לכ 5-5.5. קשרים לכיוון PORT NUI שלושה מפרצונים חמודים ובקצה חוף חולי באחד מהם ובאחרים מרינות מיוחדות , עגנו עם מורינג וחבל לטבעת במצוק . ויצאנו לסיורים בדינגי ( מנפחים אותה תוך 5 דקות , ידידותית ביותר ) ג'וזי יצא לטיול רגלי וסוכם שנאסוף אותו לפני חשיכה מעבר לאחד המפרצים , גיורא יצא להביא אותו , משהגיע אליו...המנוע השתעל וכבה ....נגמר הדלק , מזל שיש משוטים בדינגי הם חזרו עייפים מחתירה לא קצרה ( לקח לזכור - במנוע הדינגי יש מיכל פנימי שמספיק לכשעה וחצי הפלגה - לשים לב )

למחרת התחלנו לשוט מזרחה רוחות טובות 10-15 קשר , ים רגוע ושמש נעימה, המון יאכטות מסתובבות באזור הזה, ויש לא מעט 'פינויי דרך' יש שם יאכטות שלא מהעולם הזה בגדול וביופי , אבל אין כמו ה'רוזה' , בחיי.

עגנו במרינה ידידותית באי PORQUROLS טיול קצר בכפר והליכה לרבוץ בבית קפה מעל חוף חולי שמלא צרפתיות בלבוש הרבה פחות ממינימלי ( כנראה חבל על הבד של החלק העליון ..אז מוותרים)

בכלל , המרינות ידידותיות, עלות ממוצעת של כ 35-45 אירו ללילה , המון שייטים , בעיקר פנסיונרים למיניהם אבל גם כמה צעירים יותר , בליל של שפות , צרפתית, גרמנית,אנגלית ועוד . באזור בשבוע הזה היו שתי תחרויות ולכן המון צוותים נמרצים על יאכטות 'חלליות' .

למחרת ברוח טובה הפלגנו לסנט טרופז, לחפש את בריגי'ט ברדו , הגענו למרינה , צחקו עלינו ..אין מקום..אז הפלגנו למרינה ענקית סמוכה COGLONE מהמקום שקיבלנו לעגון להגיע ליציאה למרינה/למשרדי המרינה זה 45 דקות הליכה ( מדוד, הלכנו ) מונית ימית לסנט טרופז , סיור בעיר שבה כולם נראים כאילו יצאו עכשיו מהג'ורנל , מבחינת ביגוד ושיזוף, עיר יפה עם אנשים יפים ( את בריגי'ט ברדו לא ראינו ) חזרה בטקסי ( ג'יפ של אוודי , אין שם מוניות 'רגילות' )לשינה מתוקה .

למחרת הוחלט על לינה על עוגן במפרץ AGAY גם שם טיילנו וג'וזי הטייל הידוע איתר אתר קמפינג עם פאב , מעבר לאחד המפרצונים בסביבה , לקחנו את הדינגי והגענו לשם.. מקום מהסרטים, מפרצון חולי, סגור כמעט לגמרי , יושבי הפאב לא הבינו מי הארבעה האלה שנחתו עליהם בסירת גומי מהים.

האמת..........לעגון על עוגן לא היה משהו , בקושי ישנו בלילה מרב טלטולים.

בבוקר , יום הפלגה אחרון , והרוחות איתנו...18 קשר (קדמיות)  לכל אורך היום עם משבים של 22 , טסנו , ה'רוזה' היא אחלה סירה גם בקדמיות גם בצידיות ואפילו בגביות .....לפני שצימצמנו מפרשים, הריילים והחרטום היו במים..(לא לספר לארן) ..אחלה אדרנלין , גיורא ההגאי שלט ב'רוזה' ביד רמה .  אחר כך כבר צמצנו ועדיין היינו ב 7 קשר .טסים .

עגינה אחרונה ותדלוק בפרג'וס ( המנוע צורך בערך ליטר לשעת עבודה , חסכוני מאוד ) , קירצפנו בדמעות את הסירה ובבוקר עזבנו לשדה התעופה...צוות חומי אמור להחליף אותנו בלג הבא .

בקיצור . חווייה ...

מחכים להגעתה של ה'רוזה' לארץ ולשוט איתה לאורך חופי הארץ .